تربیت قرآنی در اولویت مراکز قرآنی قرار گیرد
کد خبر: 4091951
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

تربیت قرآنی در اولویت مراکز قرآنی قرار گیرد

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان بر لزوم توانمندسازی تربیتی مربیان مراکز و توجه ویژه به مباحث تربیتی قرآن‌آموزان در کنار مباحث مهارتی تاکید کرد.

مراکز قرآنی

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حمید حسنی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، ظهر امروز، ۲۳ مهرماه، در نشست با مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن شهرستان خدابنده به تشریح طرح‌های ملی و رویکردهای جدید سازمان دارالقرآن پرداخت و اظهار کرد: حفظ عمومی و حفظ موضوعی، طرح ملی تدبر، نهضت ملی تربیت مفسر و ترویج تفسیر قرآن، تاسیس حوزه علوم و معارف قرآنی و تاسیس دارالقرآن مساجد، از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم است.

وی در ادامه به طرح‌های استانی و فعالیت‌های اداره قرآنی زنجان اشاره کرد و متذکر شد: طرح توانمندسازی مربیان در حوزه‌های مختلف تربیتی و قرآنی، طرح جمع‌آوری قرآن کریم، طرح ویژه روستا، لزوم تکمیل و به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی مراکز قرآنی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره امور قرآنی است.

حسنی در ادامه به وظایف و برنامه‌های مدیران قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: مستندنگاری، اطلاع‌رسانی، ارتباط‌گیری، کادرسازی، توانمدسازی، مباحث مالی و حقوقی و برنامه‌های عمومی اعم از هیئت قرآنی، مواسات، جلسات قرآن و برنامه‌های خاص اعم از کلاس‌ها و دوره‌ها، از مهم‌ترین وظایف مدیران موسسات و خانه‌های قرآن است.

این مسئول با تاکید بر لزوم توانمندسازی تربیتی مربیان مراکز و توجه ویژه به مباحث تربیتی قرآن‌آموزان در کنار مباحث مهارتی، خاطرنشان کرد: تربیت قرآنی خانواده‌ها را از گزند بسیاری از آسیب‌ها در امان نگه می‌دارد.

انتهای پیام
captcha