مرکز سلامت و توانمندسازی نوجوانان دختر در مشهد افتتاح شد
کد خبر: 4091145
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

مرکز سلامت و توانمندسازی نوجوانان دختر در مشهد افتتاح شد

آیین افتتاح مرکز سلامت و توانمندسازی نوجوانان دختر با حضور قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، امروز، ۱۹ مهرماه در مشهد برگزار شد.

علیرضا کاظمی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا کاظمی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، امروز، ۱۹ مهرماه، در مراسم افتتاح مرکز سلامت و توانمندسازی نوجوانان دختر در مشهد، اظهار کرد: اعتیاد و مواد مخدر یک مسئله جهانی است و منحصر به جمهوری اسلامی نیست. همه کشورها با این مشکل درگیر هستند و ما هم به عنوان یکی از کشورها که در خط مقدم مبارزه با این آفت قرار دارد، به شدت درگیر آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی یک مسئله انسانی است، ادامه داد: لذا نظام جموری اسلامی براساس باورهای دینی به موضوع اعتیاد نگاه می‌کند. اینکه می‌بینید ایران با عزم محکم در این حوزه ورود کرده، برخاسته از این نگاه دینی انسانی است. کدام کشور در سطح دنیا ۴۰۰۰ شهید تقدیم کرده است؟ کدام کشور بیش از ۱۲ هزار جانباز تقدیم کرده و بیش از ۱۱ هزار تن مواد کشف کرده است؟

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: اگر اعتیاد یک موضوع انسانی و بین‌المللی است، برای مقابله با این موضوع نیاز به هم‌افزایی و حمایت‌های بین‌المللی ویژه داریم. جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم این مبارزه قرار گرفته و انتظار حمایت‌های بیشتر دارد.

کاظمی گفت: استان‌های خراسان رضوی، سیستان‌و‌بلوچستان و کرمان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارند. مواجه شدن با اتباع بیگانه و مرزهای طولانی با کشوری که بیش از ۹۳درصد تولید تریاک جهان را در اختیار دارد و امروز شاید مجهزترین کارخانه‌های تولیدات مواد صنعتی در این کشور راه افتاده، نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر برای مبارزه با مواد مخدر در خراسان رضوی را نشان می‌دهد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه اگر شرایط جغرافیای ایران را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم، به عظمت کاری که در ایران انجام می‌شود، پی خواهیم برد، گفت: علی‌رغم بالاتر بودن سن اعتیاد در کشور نسبت به میانگین جهانی، باز هم وضعیت راضی‌کننده نبوده و خطرناک است؛ در نتیجه باید تمرکز را بر حوزه پیشگیری گذاشت و این اولویت ماست. باید در حوزه پیشگیری به‌ویژه در دوران پساکرونا و فشارهای روحی‌ و روانی که به جوانان و نوجوانان وارد شده، سرمایه‌گذاری بیشتری شود.

کاظمی افزود: رویکرد ما بر مردمی‌سازی و توسعه رویکردهای اجتماعی در حوزه پیشگیری از مواد مخدر است. باید به سمت استفاده از سمن‌ها، نهادهای دینی و آحاد مردم برویم تا بتوانیم موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم.

امیرعباس لطفی، مدیر کل امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این مراسم، اظهار کرد: یک ماه پیش مرکز سلامت و توانمندسازی دختران در کرمانشاه افتتاح شد و امروز نیز این مرکز در مشهد افتتاح می‌شود. امیدوارم هرچه زودتر سایر مراکز در استان‌های دیگر نیز افتتاح شود.

وی ادامه داد: حدود ۷۰ سال است که دفتر یونیسف با ایران همکاری می‌کند و حدود ۴۰ سال است که این مجموعه یک دفتر رسمی در ایران دارد. یونیسف یکی از آژانس‌های مؤثر در زمینه کمک به جمهوری اسلامی ایران در راستای مأموریت سازمانی خود است.

لطفی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از شرکای اصلی سازمان ملل متحد در منطقه محسوب می‌شود، بیان کرد: اکنون در انتهای دوره دوم ۲ ساله همکاری با یونیسف در زمینه مبارزه با مواد مخدر هستیم. مأموریت اصلی دفتر یونیسف در حوزه کودکان است؛ منتها بابت چالش‌ها و نیازی که احساس شد، توانستیم در ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت امور خارجه در مسیر جلب مشارکت آژانس‌های بین‌المللی، همکاری یونیسف را جلب کنیم. خوشبختانه طی این همکاری منابع خوبی برای مبارزه با مواد مخدر جذب شده و افتتاح این مرکز نشان‌دهنده این موضوع است.

مدیر کل امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: امیدواریم مشهد بتواند یک مدل موفق را به کل کشور ارائه کند تا این رخداد خوب را در سایر شهرهای کشور شاهد باشیم.

عزم ایران در مقابله با اعتیاد برخاسته از نگاه دینی-انسانی است

انتهای پیام
captcha