اشتغال ۳۸۰۰ روستایی با افتتاح ۳۱۳ پروژه در لرستان
کد خبر: 4090163
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵

اشتغال ۳۸۰۰ روستایی با افتتاح ۳۱۳ پروژه در لرستان

استاندار لرستان از افتتاح ۳۱۳ پروژه روستایی با اعتبار ۱۸ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۳۸۰۰ نفر خبر داد‌.

فرهاد زیویار، استاندار لرستان،به گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، امروز، ۱۵ مهر در آیین افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی روستایی لرستان، اظهار کرد: این برنامه به صورت همزمان در سراسر کشور با سخنرانی ریاست محترم جمهور آغاز و طی آن تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی روستایی کشور افتتاح شد که سهم استان لرستان با اعتبار حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزائی ۳۸۰۰ نفر است.

وی با اشاره به اینکه لرستان سرشار از نعمت‌های خدادادی است، اما آنچنان که باید و شاید از این فرصت‌ها استفاده نشده است، خاطرنشان کرد:کارهای زیادی در استان انجام شده اما کافی نیست و برای توسعه لرستان در همه بخش‌ها از جمله روستا نیاز به تغییر نگاه و عزم جمعی داریم.

زیویار با اشاره به رکورد استان در جذب تسهیلات تبصره‌ ١٨ بیان کرد: با تلاش‌های فراوان توانستیم اعتبارات خوبی را در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه میانگین بارندگی در بخش‌ها متفاوت است، اظهار کرد: در حوزه موقعیت‌های طبیعی استان از جمله روان‌آبها آن‌چنان که باید سرمایه‌گذاری نشده و ما در این زمینه نیم‌قرن از کشور عقب هستیم.

وی بر رفع موانع اداری در حوزه تولید تاکید کرد و گفت: لرستان در حوزه گیاهان دارویی، شیلات، زنبورداری و برخی محصولات کشاورزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

زیویار افزود: امروز همچنین پروژه بند خاکی ریمله که یکی از پروژه‌های منحصر به فرد در حوضه آبخیزداری لرستان است و در زمینه مباحث مختلف تولید روستائیان و عشایر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha