برپایی جایزه بین‌المللی حفظ سنت نبوی در کویت
کد خبر: 4090111
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

برپایی جایزه بین‌المللی حفظ سنت نبوی در کویت

هیأت وزیران کویت با برپایی مسابقات بین‌المللی حفظ سنت نبوی در این کشور موافقت کرد.

برپایی جایزه بین‌المللی حفظ سنت نبوی در کویت

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الخلیج 24»، فرید عمادی، معاون وزیر اوقاف کویت، با اعلام این خبر گفت: این اقدام هیأت وزیران بیانگر پیشرو بودن کویت در خدمت به حفظ کلام‌الله مجید و سنت نبی مکرم اسلام است.

مشارکت 70 کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن کویت

فرید عمادی، معاون وزیر اوقاف کویت، همچنین از مشارکت 130 متسابق از 70 کشور جهان در یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تجوید قرآن جایزه کویت خبرداد.

وی گفت: این مسابقات از روز چهارشنبه، 12 اکتبر(20 مهرماه) در هتل «الریجینسی» کویت آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد و وزارت اوقاف کویت تمامی اقدامات لازم برای برپایی این رویداد بین‌المللی قرآنی را انجام داده است.

فرید عمادی تصریح کرد: آیین افتتاحیه این مسابقات با حضور نخست‌وزیر کویت و با مشارکت 200 مهمان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: آنچه مسابقات بین‌المللی قرآن کویت را از سایر رقابت‌های بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف جهان متمایز می‌کند، وجود رشته‌هایی همچون حفظ قرآن با قرائات دهگانه و حفظ کامل قرآن ویژه حافظان گروه سنی 8 تا 12 سال است.

عمادی گفت: برترین طرح فنی خدمت به قرآن از دیگر رشته‌های ممتاز این مسابقات است که این رشته امسال به دو بخش در سطح افراد و مؤسسات تقسیم شده و امسال 30 شرکت‌کننده در این رشته حضور دارند.
برپایی جایزه بین‌المللی حفظ سنت نبوی در کویت
رئیس کمیته عالی جایزه بین‌المللی قرآن کویت تصریح کرد: از 76 کشور برای حضور در این مسابقات دعوت شد که در نهایت 70 کشور برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند که تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره 130 نفر است.

وی در پایان گفت: 152 هزار دینار کویتی جایزه برای نفرات برتر در نظر گرفته شده است.
 
یادآوری می‌شود، حفظ قرآن با قرائات دهگانه، حفظ کامل قرآن، انتخاب بهترین صوت‌ها در قرائت، رقابت حافظان کوچک در رشته حفظ کامل قرآن و همچنین رشته فنی مربوط به انتخاب بهترین تولیدات و انتشارات در خدمت به قرآن از رشته‌های این مسابقات است.

بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان، سه حافظ کل از کشورمان در این رویداد حضور خواهند یافت.

شجاع زویدات از خوزستان در رشته حفظ کل همراه با قرائات دهگانه، علی غلام‌آزاد از استان زنجان در رشته حفظ کل قرآن و رضا رضایی از استان گیلان در رشته حفظ کل در بخش شکوفه‌ها به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت اعزام خواهند شد.

انتهای پیام
captcha