تحولات فلسطین/ از تأکید النخاله بر وحدت فلسطینیان تا سفر هیئتی از حماس به سوریه
کد خبر: 4090088
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

تحولات فلسطین/ از تأکید النخاله بر وحدت فلسطینیان تا سفر هیئتی از حماس به سوریه

تأکید زیالد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر وحدت ملت فلسطین، تصمیم حماس برای اعزام هیئتی از این جنبش به سوریه، مشارکت ده‌ها هزار فلسطینی در نماز صبح مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی، آزادی یکی از رهبران حماس از زندان صهیونیستی و بازداشت گسترده فلسطینیان در کرانه باختری از آخرین تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، زیاد النخاله در سخنانی از طریق ویدیو کنفرانس در جشن 35 سالگی جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه بر وحدت جریان‌های مقاومت فلسطین و وحدت برنامه مقاومت و وحدت ملت فلسطین در هر جایی که باشد، تأکید کرد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که قدس محور نزاع و نبرد با دشمن صهیونیستی بوده و خواهد بود.

النخاله اظهار داشت که اسرای فلسطینی بخشی جدایی‌ناپذیر از مقاومت هستند.

وی همچنین تصریح کرد که تصمیم جهاد اسلامی به مبارزه علیه دشمن صهیونیستی، موضعی ثابت و همانند نماز فرض و واجب است.

زیاد النخاله روابط با جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله، مردم یمن، سوریه و تمامی کسانی را که از ملت فلسطین در مبارزه علیه دشمن صهیونیستی پشتیبانی کرده‌اند، مایه افتخار دانست و عنوان کرد که ما به ملت و مقاومت فلسطین می‌بالیم. 

هیأتی از حماس راهی سوریه می‌شود

خبرگزاری رویترز بامداد جمعه اعلام کرد که هیأتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) برای گفت‌و‌گو درباره روابط با سوریه راهی دمشق می‌شود.

سفر این هیأت به سوریه پس از سفر هیأت این جنبش به الجزایر و بررسی موضوع منافع با جنبش فتح انجام خواهد گرفت.

هرچند یک مسؤول فلسطینی دیگر جزئیات درخصوص سفر هیأت حماس به سوریه را تأیید کرد، اما یک مقام فلسطینی در سوریه از اینکه این سفر حماس، سفری برنامه‌ریزی شده باشد، رد کرد.

از سوی دیگر رویترز گزارش داد که مقامات حماس در نوار غزه و نیز دولت سوریه به این خبر واکنشی نشان ندادند.

ژوئن گذشته بود که دو مقام حماس به رویترز گفته بودند که این جنبش تصمیم گرفته تا روابط خود با دولت سوریه را ازسرگیرد.
تحولات فلسطین/ از تأکید زیاد النخاله بر وحدت ملت فلسطین تا سفر هیئتی از حماس به سوریه
جنبش حماس ۲۴ شهریورماه سال جاری با اعلام قدردانی از حمایت‌های سوریه از مردم فلسطین و آرمان آنها، از ازسرگیری روابط این جنبش با سوریه خبر داد.

حماس در بیانیه‌ای بر رویکرد ثابت خود در لزوم پیشبرد و تقویت روابط با جهان عرب و کشورهای اسلامی و همه حمایت‌کنندگان از آرمان فلسطین و حرکت خود در مسیر ایجاد و بهبود روابط مستحکم با جمهوری عربی سوریه تاکید و اعلام کرد که با هدف خدمت به آرمان فلسطین به ویژه با توجه به تحولات سریع منطقه‌ای و بین‌المللی پیرامونی، روابط خود را با کشور برادر سوریه از سر می‌گیرد.

مشارکت ده‌ها هزار فلسطینی در نماز صبح مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی

نماز صبح امروز در مسجدالاقصی در قدس اشغالی و مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل همانند هفته‌های گذشته با مشارکت ده‌ها هزار نفر برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هزاران فلسطینی ساکن قدس و سرزمین‌های اشغالی 1948 از ساعات اولیه بامداد امروز جمعه خود را به مسجد مبارک الاقصی رسانده و نماز صبح را در این مسجد اقامه نمودند.
تحولات فلسطین/ از تأکید زیاد النخاله بر وحدت ملت فلسطین تا سفر هیئتی از حماس به سوریه
فلسطینیان از مدت‌ها پیش طرحی را تحت عنوان «فجر عظیم» به راه انداختند که هدف از آن حضور پررنگ و حداکثری در نماز صبح در مسجدالاقصی به منظور دفاع از آن در برابر اشغالگران صهیونیست و خنثی‌کردن طرح‌های شوم دشمن صهیونیستی به ویژه یهودی‌سازی این مسجد مبارک است.

در شهر الخلیل نیز هزاران نفر نماز صبح را در مسجد ابراهیمی بجای آوردند.

آزادی یکی از رهبران حماس از زندان صهیونیستی

همچنین، مراجع صهیونیستی شب گذشته «شیخ حسین ابوکویک»، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) را پس از 6 ماه بازداشت موقت از زندان صهیونیستی آزاد کردند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نظامیان صهیونیست این رهبر حماس را در ماه آوریل گذشته پس از یورش به منزلش در شهرک بیتونیا واقع در نزدیکی رام الله بازداشت کردند. 

ابوکویک از رهبران برجسته حماس درکرانه باختری به شمار می‌رود و در جریان انتفاضه الاقصی در سال 2000 مورد سوء قصد دشمن صهیونیستی قرار گرفت. 
 
بازداشت گسترده فلسطینیان در کرانه باختری
 
اشغالگران صهیونیست امروز جمعه به شهرک تقوع در جنوب شرق بیت لحم حمله کردند. 
 
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نیروهای ارتش صهیونیستی در جریان این حملات دست بازداشت فلسطینیان زدند.   
 
نیروهای ارتش عبری به همراه چندین دستگاه بولدوزر به تعدادی از خانه‌های فلسطینیان یورش برده و محمد سلیم البدن را به همراه برادرش فادی بازداشت کردند.
 
اشغالگران صهیونیست همچنین به خانه‌های تعدادی از شهروندان از جمله ذیب العمور و محمد العمور و طلال العمور و پدر شهید ریان سلیمان حمله کرده و اسباب و اثاثیه‌های آنها را برهم زدند.
تحولات فلسطین/ از تأکید النخاله بر وحدت فلسطینیان تا سفر هیئتی از حماس به سوریه
در جریان حمله ارتش صهیونیستی به بخش قدیمی شهرک الخضیر در جنوب بیت لحم درگیری هایی میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست صورت گرفت. 
 
 در شهر نابلس نیز اشغالگران صهیونیست عماد الدین اسلیم را پس از یورش به منزلش بازداشت کردند.   
انتهای پیام
captcha