یادواره شهید مهدی پیرمحمدی برگزار شد
کد خبر: 4089405
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

یادواره شهید مهدی پیرمحمدی برگزار شد

یادواره شهید مهدی پیرمحمدی در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد.

سردار منصور عزتی

به گزارش ایکنا از زنجان، سردار منصور عزتی، فرمانده هشت سال دفاع مقدس، شامگاه دیروز، ۱۰ مهرماه، در یادواره شهید مهدی پیرمحمدی که در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع‌مقدس و گرامی‌داشت نام و یاد شهدا، اظهار کرد: جنگ حادثه خوب و شیرینی نیست و ایران نیز از این دست حوادث بسیار داشته است. با بهانه‌های مختلفی بارها به خاک این کشور تجاوز شده و در طول ادوار، ایران حوادث تلخ و سختی را تجربه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نقطه اوج و برجسته‌ترین اتفاق در جنگ تحمیلی، مردم بودند، ادامه داد: ارتش در آن دوران آماده جنگ نبود و در مقابل ارتش و نیروهای دشمن آماده و با تجهیزات کافی و پیشرفته‌ای حمله می‌کردند؛ رزمندگان با شرایط دشواری این آب و خاک را حفظ کردند.‌

فرمانده هشت سال دفاع‌مقدس با با بیان اینکه جان شیرین است و شهدا در راه بزرگ و مقدسی از جان خود گذشتند، تصریح کرد: داستان جنگ تحمیلی به اندازه کافی سهمگین بود و اتفاقات تلخی به وقوع پیوست که به راحتی نمی‌توان آن‌ها را به زبان آورد.

عزتی با بیان اینکه ما قهرمان‌های شهرمان را خوب نشناختیم، اضافه کرد: شهدا، ایثارگران و مردم قهرمان هستند و پیش از اینکه به فکر ساختن قهرمان باشیم باید قهرمان‌ها را پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه افتخارآفرینی‌ها و شرایط سخت دفاع مقدس باید شناسانده و معرفی شود، بیان کرد: انگیزه‌هایی وجود دارد که یاد شهدا کمرنگ شود. جریان نفوذ قصد دارد یاد و خاطره شهدا به فراموشی سپرده شود. باید به این درک برسیم که نفوذ وجود داشته و دارد.

عزتی خاطرنشان کرد: همه ما فرزندان انقلاب هستیم و باید به آن برگردیم. باید قدر رزمندگان و شهدا را بدانیم. شهدا نباید مظلوم واقع شوند و باید به آن‌ها مثل گنج نگاه کنیم.

انتهای پیام
captcha