درخشش قاری یمنی در مسابقات بین‌المللی قرآن مراکش
کد خبر: 4089351
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

درخشش قاری یمنی در مسابقات بین‌المللی قرآن مراکش

«احمد عمر ابوبکر»، از قاریان یمنی در شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، ترتیل، تجوید و تفسیر قرآن ملک «محمد السادس» در مراکش به مقام چهارم رسید.

به گزارش ایکنا به نقل از cratar.net، احمد عمر ابوبکر از مدرسان دارالقرآن شهر «عتق» وابسته به انجمن خیریه آموزش قرآن استان «شبوه» یمن است که نماینده کشورش در شانزدهمین مسابقات بین‌المللی قرآن «محمد السادس» مراکش بود.

وی در این مسابقات که بیش از 40 کشور عربی و اسلامی حضور یافتند، مقام چهارم را از آن خود کرد و انجمن خیریه آموزش قرآن استان شبوه، این موفقیت را به وی تبریک گفت.

احمد ابوبکر تاکنون در بسیاری از مسابقات قرآن در یمن شرکت کرده و موفق به کسب رتبه‌های برتر شده است و اخیراً نیز در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه قرآن و علوم اسلامی یمن فارغ‌التحصیل شد.

یادآور می‌شود، شانزدهمین مسابقات بین‌المللی حفظ، ترتیل، تجوید و تفسیر قرآن محمد سادس روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته، 5 و 6 مهرماه در سالن مدرسه قرآنی وابسته به مسجد «حسن ثانی» شهر کازابلانکا مراکش برگزار شد.

وزارت اوقاف مراکش برگزارکننده این رقابت‌ها بود و حافظان و قاریان کشورهای عربی، اسلامی، آفریقایی، اروپایی، آسیایی و نمایندگان مراکش در این رویداد قرآنی حضور یافتند.

انتهای پیام
captcha