مؤسسات قرآنی شبیه یکدیگر عمل نکنند
کد خبر: 4088589
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

مؤسسات قرآنی شبیه یکدیگر عمل نکنند

دکترای حکمت متعالیه از دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه در رتبه‌بندی موسسات قرآنی باید دقت کافی کنیم، گفت: نباید شاهد این باشیم که تمامی موسسات قرآنی شبیه هم عمل کنند اما لازم است تا موسسات قرآنی ضمن الگوبرداری از یکدیگر، هر یک با مدل مخصوص به خود و تنوع و برنامه‌ریزی مطلوب عمل کنیم.

حجت‌الاسلام محمد رحمانی، مدرس حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام محمد رحمانی، مدرس حوزه و دانشگاه و دکترای حکمت متعالیه از دانشگاه خوارزمی امروز، 7 مهرماه در گردهمایی مدیران عامل تشکل‌های قرآنی کشور در شیراز گفت: منطق عمل کردن و مدیریت درست، برخورداری از دانش عقلایی است و مدیریت استراتژیک سه بخش عمده دارد و برنامه‌ریزی استراتژیک هدفش نوشتن یک طرح و برنامه استراتژیک است.

وی افزود: امروزه سند راهبردی را می‌نویسیم اما منطقی برای پیاده‌سازی اسناد راهبردی نداریم که باید به آن تاکید و توجه بیشتری داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: در مرحله بعدی به تکنیک‌های خاص نیاز دارد و بازنگری و فیدبک‌گیری استراتژی نیز مهم است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هدف و چشم انداز و حرکت را مورد تاکید قرار می‌دهند و تأکید دارند در اجرا و پیاده‌سازی یک سند راهبردی برای تمام عوامل ترجمه و توصیف شود و رصد کردن دائم نیز در اجرا باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

رحمانی تاکید کرد: بسیاری از نهادهای فرهنگی در بحران کرونا به سرعت دستورالعمل اجرایی به مجموعه‌های خود ارائه ندادند و در شرایط مختلف باید در ارائه این دستورالعمل‌ها سرعت به خرج داد.

وی گفت: در توسعه فرهنگی قرآنی، حجاب و امور فرهنگی نباید نگاه سهل‌انگارانه داشت بلکه باید در این حوزه و در اتحادیه‌های قرآنی با مدیریت مطلوب و اجرای مناسب پیش رفت و در رتبه‌بندی موسسات قرآنی باید دقت کافی کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در برون‌سپاری باید با مدیریت مطلوب عمل شود و نباید شاهد این باشیم که تمامی موسسات قرآنی شبیه هم عمل کنند اما لازم است تا موسسات قرانی ضمن الگوبرداری از یکدیگر، هر یک با مدل مخصوص به خود و تنوع و برنامه‌ریزی مطلوب عمل کنیم.

وی اضافه کرد: موسسات موفق و دارای برنامه‌های مطلوب دیگر نیاز به الگوبرداری ندارند بلکه باید در پی استراتژی خاص خود باشند تا هر کدام به برند قرآنی موفق‌تری تبدیل شوند.

انتهای پیام
captcha