نگرانی‌ها در مورد اقدامات تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان در ایتالیا افزایش یافت
کد خبر: 4088264
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
در پی اعلام نتایج اولیه انتخابات ایتالیا؛

نگرانی‌ها در مورد اقدامات تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان در ایتالیا افزایش یافت

نتایج اولیه انتخابات ایتالیا حاکی از پیروزی حزب راست‌گرای «برادران ایتالیا» به رهبری جورجیا ملونی است؛ این در حالی است که موضع‌گیری‌های نخستین نخست وزیر زن کشور ایتالیا بر ضد مسلمانان و مهاجران، نگرانی‌ها را در مورد افزایش اقدامات تبعیض آمیز علیه این دو گروه افزایش داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، جورجیا ملونی در 15 ژانویه 1977 در محله کارگری گارباتلا در پایتخت رم به دنیا آمد و به دلیل نبود پدر، مادرش مجبور شد مشاغل متعددی را برای تأمین مخارج تربیت دو فرزند خود بر عهده گیرد؛. امری که باعث شد ملونی بعدها از مادرش الگو بگیرد.

ملونی در سن 15 سالگی به شاخه جوانان «جنبش اجتماعی ایتالیا» پیوست که توسط حامیان«بنیتو موسولینی» دیکتاتور پیشین ایتالیا، پس از جنگ جهانی دوم تشکیل و توسط جورجیو آلمیرانته که وزیر دولت موسولینی بود راه اندازی شده بود.

ملونی در سال 2008 به عنوان وزیر جوانان در دولت برلوسکونی منصوب شد، سمتی که از 8 مه 2008 تا 16 نوامبر 2011 بر عهده داشت و جوانترین وزیر در تاریخ جمهوری ایتالیا بود.

در دسامبر 2012، او جنبشی به نام برادران ایتالیا را تأسیس کرد؛ جنبشی که نام آن را از سرود ملی ایتالیا اقتباس کرده بود؛ ملونی همچنین خود را حامی خانواده معرفی کرده و شعار «خدا، وطن، خانواده» را سر داد؛ افزایش زاد و ولد در ایتالیا با تشویق زنان بومی به بچه‌دار شدن، محکوم کردن خطر جایگزینی نژادی توسط مهاجران و مخالفت با سقط جنین از جمله موضوعات اصلی کمپین ملونی به شمار می‌رود.

تأکید بر هویت مسیحی

ملونی در طول فعالیت سیاسی خود بر روی هویت مسیحی تأکید داشته است؛ برای نمونه او در یک سخنرانی در سال ۲۰۱۹ در رم گفت: «من جورجیا هستم. من یک زن، من یک مادر، من یک ایتالیایی هستم، من مسیحی هستم.»

تأکید او بر هویت مسیحی و همچنین مادر بودن خود، کمک زیادی به ساخته شدن شخصیت سیاسی‌اش در جامعه به شدت مذهبی و سنتی ایتالیا کرده است. در این جامعه «مادر» به عنوان «رییس آشپزخانه» مرکز ثقل خانواده و سنت به شمار می‌رود.

وی در اظهاراتی که بسیاری آن را زمینه‌ساز افزایش اقدامات علیه مسلمانان توصیف کرده‌اند، به صراحت بیان کرده است: «اگر مسلمانان، صلیب [منظور ارزش‌های مسیحی] را توهین به خود می‌دانند، اینجا جای آنها نیست، جهان گسترده و پر از کشورهای اسلامی است. ما با اسلامی کردن قاره اروپا مبارزه خواهیم کرد چرا که نمی‌خواهیم به یک قاره مسلمان تبدیل شویم».

ترس از اسلام‌ستیزی نخست وزیر آینده

در شبکه‌های اجتماعی، خبر قدرت گرفتن ملونی بر سر زبان‌ها افتاده، فعالان این شبکه‌ها آشکارا ترس خود را از قدرت گرفتن راست افراطی اعلام می‌کنند.

عبدالله الشایجی، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه کویت، در توئیتی، ظهور جناح راست را نگران کننده دانست و گفت: شعار ملونی «خدا، وطن، خانواده» است؛ اولویت‌های او شامل بستن مرزهای ایتالیا برای محافظت از کشور در برابر «اسلامی‌سازی»، مذاکره مجدد درباره معاهدات اروپایی - تا رم بتواند دوباره کنترل سرنوشت خود را به دست گیرد - و مبارزه با همجنس‌گرایان است.

ادواردو سالدانا، کارشناس مسائل بین‌الملل، در حساب توئیتر خود اشاره کرد که حزب «برادران ایتالیا» از نسل «جنبش اجتماعی ایتالیا» است که توسط پیروان موسولینی در سال 1946 تأسیس شد؛ تصویری در آرم حزب دیده می‌شود که نماد مشعل و نماد این جنبش است.

کریس دویل، مدیر شورای تفاهم عرب‌ها و انگلیسی‌ها، نیز به نوبه خود انتخابات ایتالیا را بیش از حد ناامیدکننده توصیف کرد و گفت: حمایت بسیاری از ایتالیایی‌ها از ملونی و طرفدار موسولینی غیر قابل درک است.

انتهای پیام
captcha