برگزاری یادواره «آبروی محله» در قزوین به مناسبت هفته دفاع مقدس
کد خبر: 4086680
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۲

برگزاری یادواره «آبروی محله» در قزوین به مناسبت هفته دفاع مقدس

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین از برگزاری یادواره «آبروی محله» در قزوین به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: همچنین ۶۰ نشست سیاسی بصیرتی برنامه‌ریزی‌شده تا زمینه را برای تبیین روح مقاومت و ایستادگی در قشر جوان و نوجوان نهادینه کند.

کوچه شهدا

به گزارش ایکنا از قزوین، سرهنگ حمزه برین، معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در نشست خبری فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان قزوین که با محوریت هفته دفاع مقدس عصر دوشنبه، ۲۸ شهریور در معراج شهدای قزوین برگزار شد، گفت: از افتخارات ایران اسلامی است که شهادت و ایثارگری منحصر به حوزه جنگ سخت نیست و جهادگران عرصه سلامت در مبارزه با کرونا برای نجات جان مردم جانفشانی کرده و به فیض شهادت نائل شدند.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس بیان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت تجلیل از ایثارگرانی است که به ندای امام خود لبیک گفته و در عرصه دفاع از این مرزوبوم خوش درخشیدند.

برین خاطرنشان کرد: امسال چهل و دومین سالروز هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم تا با مرور نام و یاد رزمندگان پرافتخار استان قزوین حماسه‌های آن سال‌ها را برای جامعه یادآوری کنیم و سپاه هم در کنار سایر نیروهای نظامی و انتظامی در قالب ۹۰۰ پایگاه مقاومت مسجد محور افتخارات دوران دفاع مقدس را به تصویر کشیده و تبیین خواهد کرد.

وی ادامه داد: طی ۱۰ روز به‌مناسبت سالروز آغاز هفته دفاع مقدس بالغ‌ بر ۲۷۰ فعالیت در قالب ۶۷ عنوان برنامه اجرا می‌شود، که در گام اول به احترام ایثارگران، تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان اجرا خواهد شد.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: برگزاری بیش از ۱۸۰ یادواره محله محور در دستور کار قرار دارد. قریب به ۶۰ برنامه «آبروی محله» با میزبانی خانواده شهدا و اهالی محله برگزار می‌شود همچنین ۶۰ نشست سیاسی بصیرتی برنامه‌ریزی‌شده تا زمینه را جهت تبیین روح مقاومت و ایستادگی در قشر جوان و نوجوان قزوینی نهادینه کند.

وی با بیان سایر برنامه‌های سپاه پاسداران استان قزوین در هفته دفاع مقدس گفت: ۷۰ همایش فرهنگی، ۲۰ کارگاه آموزشی مهارتی اشتغال، ۴۰ مسابقه ورزشی کوه‌پیمایی در سطح پایگاه‌های مقاومت و نیز تجلیل از روحیه ایثار و مقاومت کادر درمان در قالب ۱۰ برنامه تجلیلی که شاخص‌ترین آن با حضور ۱۷۰۰ تن از کادر درمان در شهرستان تاکستان برگزار خواهد شد، برخی دیگر از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام
captcha