برگزاری ۲۰۰ برنامه و فعالیت فرهنگی ـ هنری ویژه دفاع مقدس در سمنان
کد خبر: 4086469
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

برگزاری ۲۰۰ برنامه و فعالیت فرهنگی ـ هنری ویژه دفاع مقدس در سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری قریب ۲۰۰ عنوان برنامه و فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد.

برگزاری 200 فعالیت فرهنگی، هنری ویژه دفاع مقدس در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، عصر روز گذشته، 27 شهریور، در نشست خبری مشترک با محمدحسن سلامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‎های دفاع مقدس گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های هفته دفاع مقدس با مشارکت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها، موسسه‌ها و انجمن‌های فرهنگی هنری و نیز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نقاط مختلف استان سمنان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه به این مناسبت 100 برنامه در 100 مسجد استان سمنان در هفته دفاع قدس برگزار می‌شود اظهار کرد: همانند سال گذشته یک اثر موسیقایی فاخر با مشارکت این اداره کل در دست تولید است که ظرف یک ماه آینده رونمایی می‌شود.

فلاح؛ برگزاری نمایشگاههای مختلف فرهنگی هنری از جمله نقاشی، هنرهای تجسمی، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، اکران فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس در شهرستانهای مختلف، تولید یک رمان با موضوع دفاع مقدس، تولید یک کتاب نمایشنامه یا موضوع دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس برشمرد.

فلاح ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقای روحیه ازخودگذشتگی، پایداری و گذشت را از نیازهای امروز جامعه دانست و افزود: توجه به ارزشهای دفاع مقدس منحصر به هفته خاص نیست بلکه در طول سال باید این مسائل جاری باشد.

به گفته وی هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجدید میثاق با شهیدان و تجلیل از ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام است که بر این اساس برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی ویژه دفاع مقدس نیز با همین رویکرد تولید و ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha