نوع مواجهه بانک‌ها با اموال مردم اصلاح شود
کد خبر: 4085808
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
آیت‌الله العظمی سبحانی:

نوع مواجهه بانک‌ها با اموال مردم اصلاح شود

مرجع تقلید شیعیان گفت: سال‌ها بحث بانکداری اسلامی مطرح است، ولی در عمل به جایی نرسیده و بدتر اینکه بانک‌ها به جای امانتداری با اموال مردم، تجارت می‌کنند.

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع معظم تقلید در قم

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام صادق(ع) امروز پنجشنبه ۲۴ شهریور در دیدار معاون اقتصادی رئیس جمهور در قم اظهار کرد: مردم برای مسائل مختلف از بانک وام می‌گیرند و بانک نیز از مردم در قبال وام، وثیقه می‌گیرد و بانک علاوه بر سود وام، وثیقه را می‌فروشد.

ایشان با تأکید بر افزایش تولید و رفع مشکلات کارخانه‌ها برای رونق کار و اشتغال افزود: رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در گرو رونق تولید و افزایش آن است و عالم بودن و ایمان از جمله عناصر بازدارندگی برای کم‌فروشی و کم‌کاری مسئولان است.

این مرجع تقلید جهان تشیع به مشکل همیشگی استفتائات مردم در ارتباط با سود، وام و بانک اشاره کرد و ادامه داد: مردم برای مسائل مختلف از بانک وام می‌گیرند و بانک هم از مردم در قبال وام وثیقه می‌گیرد و مواردی پیش می‌آید که مردم به موقع نمی‌توانند وام خود را پرداخت کنند و همین سرآغاز مشکلات با بانک می‌شود و بانک علاوه بر سود وام، وثیقه را می‌فروشد.

آیت‌الله سبحانی خواستار اصلاح نظام بانکداری کشور شد و افزود: اگر نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط در بازار بیشتر شود و دقت‌نظر صورت گیرد، شکی نیست که آثار و برکات آن به زودی به نفع مردم مشاهده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha