نسبت به مسائل داخل کشور باید حساسیت مضاعفی داشت
کد خبر: 4085795
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

نسبت به مسائل داخل کشور باید حساسیت مضاعفی داشت

رئیس جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم تصریح کرد: جامعه دینی و علوی ما همانطور که نسبت به ظلم‌ها در دنیا، جهان اسلام حساس است، باید به مسائل داخل کشور نیز توجه مضاعفی داشته باشد.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز پنجشنبه ۲۴ شهریورماه در دیدار معاون اقتصادی رئیس جمهور و هیئت همراه اظهار کرد: امروز مشکلات معیشتی و اقتصادی گریبانگیر مردم است، کار‌های زیادی انجام شده، اما این توجه و تلاش‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این که آرمان‌های ما در اداره کشور نسبت به کشور‌های دیگر متفاوت است، افزود: آرمان‌های ما با تکیه بر رسالت انبیای الهی، فراسرزمینی است و لذا منحصر به جامعه داخلی نیست و در این رابطه به مسائل و اتفافات دنیای اسلام از قبیل ظلم و ستم بر مظلومان مورد توجه قرار داده است، اما این نگاه باید به گونه‌ای باشد که جلب رضایت مردم در داخل و همراهی مردم را هم داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، کم‌کاری‌هایی نسبت به پیوند و تبیین بین آرمان‌های انقلاب اسلامی با آموزه‌های اصیل الهی شده و باید این کاستی‌ها جبران شود تا مردم بدانند اهداف ما براساس چه مبانی‌ای ترسیم شده و رسیدگی به مسائل داخلی از اهمیت خاصی برخوردار است.

حسینی بوشهری تأکید کرد: امروز انقلاب اسلامی به دلیل توجه به اتفاقات دنیای اسلام، ظلم و ستم نسبت به مردم مظلوم، مورد خشم و تحریم قرار گرفته و همین امر سبب مشکلاتی در بُعد اقتصادی برای کشور شده است و لذا مسئولیت و تلاش ما در حل مشکلات و استفاده از ظرفیت‌های داخلی باید بیشتر باشد.

امام جمعه قم عمل به وظیفه دینی و اسلامی را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: امروز یکی از وظایف مهم، عمل به وظیفه دینی بوده که مصداق فعلی آن رفع مشکلات اقتصادی داخل کشور است تا مردم بیشتر احساس امنیت کنند و همواره خود را حامی کشور و نظام اسلامی بدانند.

وی با تأکید بر یادآوری روز‌های دفاع مقدس و حضور چشم‌گیر مردم در صحنه خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم مردم به عمق دشمنی دشمنان پی‌ببرند. امروز جنگ نرم یکی از مهمترین جنگ‌هاست و غفلت از این مسئله خسارت‌های زیادی به کشور خواهد زد.

آیت‌الله حسینی بوشهری، دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور را مردمی برشمرد و همدلی در دولت را ضروری بیان کرد و گفت: یکی از کار‌هایی که مناسب است در این دولت مورد توجه بیشتر قرار گیرد، انتخاب گروه‌هایی برای رفع مشکلات مردم است؛ حضور در میان مردم و دلسوزی کار خوبی است، ولی کافی نیست، باید برنامه‌های این دولت به هدف برسد تا مردم احساس کنند، مشکلات در حال رفع است.

در ابتدای این دیدار محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور تأکید کرد: منویات و نظرات علما و مراجع عظام تقلید سرلوحه کار دولت سیزدهم است.

وی تأکید کرد: دولت سیزدهم مردم را در رأس کار و صاحبان اصلی نظام و انقلاب می‌داند و دولت به عنوان خادم مردم در راستای افزایش رضایت عمومی و ریشه کن کردن فقر حرکت می‌کند.

وی با تأکید بر این که مشکلات اقتصادی از جمله تورم و نقدینگی از دهه‌های قبل تاکنون بر جای مانده است، ادامه داد: باید به درمان ریشه‌های مشکلات مزمن اقتصادی بپردازیم و دولت در همین راستا طرح اصلاح اقتصادی کشور را آغاز کرده که اصلاح یارانه اختصاصی دولت به جامعه هدف از جمله نیازمندان و کمک به تولید در همین راستا بود.

رضایی بر ضرورت اصلاح نظام پولی و بانکداری کشور تاکید کرد و گفت: مشکلات فنی و کارکردی بانک‌ها در کشور از جمله ناترازی و زیان انباشته و همچنین عدم توجه به دستورات اسلامی از مسائل مهمی است که دولت با توجه به آن‌ها برای اصلاح اساسی نظام بانکی در سال جاری برنامه‌ریزی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر نظام پولی و مالی کشور اصلاح شود قطعا به جهش تولید و بهبود وضعیت معیشتی مردم منجر می‌شود.

انتهای پیام
captcha