یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ در بیرجند برگزار می‌شود
کد خبر: 4084687
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ در بیرجند برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: یادواره شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ همزمان با ۲۷ شهریور در بیرجند برگزار می‌شود.

سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی، شب گذشته، ۱۹ شهریورماه در جلسه هماهنگی یادواره شهید والامقام محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ اظهار کرد: این یادواره با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در ۲۷ شهریورماه در محل حسینیه جماران بیرجند برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری نمایشگاه عکس و خاطرات شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ در حاشیه این یادواره به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد و گفت: بسته‌های فرهنگی در این یادواره به همت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توزیع می‌شود.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شهدا چشم و چراغ ملت هستند و نقش آنان این است که راه و مسیر خودمان را گم نکنیم، بیان کرد: باید در مسیر شهدا حرکت کنیم و ادامه‌دهنده راه آنها باشیم.

طالبی با بیان اینکه برای رسیدن به کمال و قرب الهی راه شهدا تعیین‌کننده مسیرمان است و باید در این مسیر معنوی گام برداریم، تصریح کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان به برکت خون شهدا رقم خورده؛ امنیت امروز جامعه را مدیون خون شهدا هستیم و اگر امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران به‌گونه‌ای است که دشمن جرئت هیچ‌گونه تحرک و تعرضی بر علیه کشورمان را ندارد، این رهاورد را مدیون خون شهدا هستیم.

وی زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا را وظیفه همگانی دانست و ادامه داد: باید به‌صورت مستمر یاد و نام شهدا را با برگزاری یادواره شهدا زنده نگهداریم و این موضوع حداقل  وظیفه است.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: شهید محمود کاوه در شرایطی سخت و دشوار برای ملت ایران جانفشانی و امنیت را برای منطقه کردستان به یادگار گذاشت و باید یادواره شهید محمود کاوه در خور شأن این شهید بزرگوار برگزار شود. 

انتهای پیام
captcha