لزوم احیای الگوی جهادسازندگی برای پیشرفت کشور
کد خبر: 4084150
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

لزوم احیای الگوی جهادسازندگی برای پیشرفت کشور

استاندار لرستان با تاکید بر لزوم احیای الگوی جهادسازندگی برای پیشرفت کشور گفت: ظرفیت‌های تفکر جهادی در سنگر تبیین احیا شود.

زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، پنج‌شنبه ۱۷ شهریور در یادواره ۸۶ شهید جهادکشاورزی در هشت سال دفاع مقدس که در سالن اجلاس جهادکشاورزی لرستان برگزار شد، با تسلیت ایام اربعین، اظهار کرد: امروز ۱۷ شهریورماه است و روز خوبی برای تکریم شهدای جهادکشاورزی است چراکه ۱۷ شهریور سالروز آغاز فاز جدیدی از نهضت انقلاب اسلامی بود و همه این ایام با هم در ارتباط هستند. 

وی با بیان اینکه در ۱۷ شهریور ماه دولت شریف امامی با شعار دولت آشتی ملی سرکار آمد اما دستور قتل‌عام مردم را داد، اضافه کرد: قیام ۱۷ شهریور نقاب مشروعیت را از چهره سیاه دولت شریف امامی برداشت و مردم اصل رژیم پهلوی را نشانه رفتند زیرا مبنای شکل‌گیری دستگاه‌های اجرایی آن زمان با اعتقادات مردم هم‌خوانی نداشت و همین مردم را ناراضی کرده بود‌.

زیویار با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، تحولات اساسی در نهادهای سابق ایجاد شد، اما کافی نبود، گفت: در این راستا جهاد سازندگی به عنوان یک نیاز اساسی برای انقلاب تشکیل شد به‌طوریکه در جنگ تحمیلی با تعریف ماموریت‌های انقلابی بر پایه اعتقادات اسلامی وارد شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی با نهادسازی جدید، اصول نوینی را پایه گذاری کرد، تصریح کرد: هرچند در کارنامه نواقصی داریم اما اصل نظام به این مردم تعلق دارد و به لطف خدا و حمایت مردم تا به امروز حفظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی زاییده انقلاب اسلامی است و در همه ادوار به خوبی نقش خود را ایفا کرده است.

زیویار با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در این مقطع بیان کرد: اعتقاد دارم ظرفیت‌های تفکر جهادی باید در سنگر تبیین احیا شود. به عبارتی باید برای احیای جهاد سازندگی در این مقطع جهاد کرد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه این نظام توسط کودتا شکل نگرفت بلکه جمعیت‌های میلیونی با وجود رهبری بزرگ و حکیم آن را شکل دادند، گفت: جهاد سازندگی چون بر مبنای اعتقادی تشکیل شده حتی اگر در گیر و دار مسائل بروکراسی باشد از بین نخواهد رفت؛ البته تفکر جهاد و جهادگری صرفا مخصوص جهاد کشاورزی نیست بلکه تکلیف امنیت غذایی و تامین کالاهای مردم امروز بر دوش جهاد کشاورزی گذاشته شده است و شاهدیم در لرستان تولید گندم دو برابر شده و ۱۸ تا ۲۴ درصد رشد تولیدات توسط خانواده بزرگ جهاد انجام شده است.

انتهای پیام
captcha