خلق نگاه جدید به هنر با تشکیل هیئت‌اندیشه‌ورز
کد خبر: 4084033
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
مدیر حوزه‌های علمیه کشور خواستار شد:

خلق نگاه جدید به هنر با تشکیل هیئت‌اندیشه‌ورز

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، خواستار تشکیل یک هیئت اندیشه‌ورز به منظور خلق یک نگاه و دریچه جدید به مقوله هنر شد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه امروز چهارشنبه، ۱۶ شهریور در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، وظایف سنگینی بر دوش خود دارد چرا که اساساً مقوله هنر و فرهنگ بسیار پیچیده و مهم است.

امام جمعه قم افزود: شهر مقدس قم با همه عظمت و برکاتی که دارد، انتظار می‌رود در شاخص‌های مهمی وضع مناسبی داشته باشد، از حجاب و عفاف گرفته تا سایر عرصه‌ها؛ لذا همه ما باید تلاش کنیم که قم در این معیار‌ها سرآمد باشد و جایگاه مناسب خود را پیدا کند که در این راه همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف از جمله اداره ارشاد بسیار حائز اهمیت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هنر تأثیرگذاری زیادی دارد، نقش هنرمندان را مهم دانست و ادامه داد: هنر وقتی متعالی و اثرگذار می‌شود که از یک ذهن پاک و خوش ذوق و دورن مایه قوی نشأت گرفته باشد، همانطور که هنوز هم معماری و آثار شیخ بهایی زنده و بالنده است چرا که از یک جان لبریز از معارف دینی و الهی نشئت گرفته بود و وقتی این روح بلند و سرشار از معارف اهل‌بیت(ع) با هنر آمیخته می‌شود، بسیار الهام‌بخش و ماندگار خواهد بود که این هنر متعالی و بلند از قم متوقع است.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه جامعه اساساً به هنر و مقوله فرهنگ نیاز دارد، اذعان کرد: می‌توان از طریق هنر در جامعه نشاط و شادی اجتماعی آفرید که این کار، مستلزم داشتن یک فکر نو و خلاق است. سعی کنید نگاهی نو به هنر داشته باشید و با تشکیل یک هیئت اندیشه‌ورز، یک نگاه و دریچه جدید به هنر خلق کنید، چرا که اهتمام به هنر سالم، قدسی و اثرگذار نیاز به کار جدید و جدی دارد.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه نیز کار‌های جدی در عرصه هنر انجام شده است، تأکید کرد: امروزه حوزه نیز در برنامه‌ریزی‌هایی که داشته، به مقوله هنر و فرهنگ توجه جدی داشته است لذا باید مراقبت کرد که هنر به دست افراد ناسالم نیفتد.

انتهای پیام
captcha