2 اصل که یک دولت انقلابی نباید آن را فراموش کند
کد خبر: 4080641
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹

2 اصل که یک دولت انقلابی نباید آن را فراموش کند

دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به ضروریات یک دولت انقلابی گفت: حل چالش‌هایی که در کشور وجود دارد و حرکت در مسیر آرمانی‌های والای انقلابی از جمله اصولی است که یک دولت انقلابی نباید هیچ‌گاه آن‌ها را فراموش کند.

حجت‌الاسلام سیدرضا هاشمی، دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام سیدرضا هاشمی، دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از جمله ضروریات یک دولت انقلابی، توجه به دو نکته قابل تأمل است؛ نکاتی که از اهداف یک دولت خبر می‌دهد.

وی افزود: نکته اول حل چالش‌هایی که در کشور وجود دارد و بحث دوم حرکت در مسیر آرمانی‌های والایی است که مردم برای آن انقلاب کرده‌اند؛ آرمان‌هایی نظیر آزادی، استقلال، تمامیت ارزی، اصلاح نظام اقتصادی و مالی، بهبود وضعیت معیشت، امت و اجتماع‌سازی و تحقق تمدن نوین اسلامی است.

استاد حوزه علمیه خراسان‌جنوبی ادامه داد: دولت اسلامی باید در راستای تشکیل امت اسلامی ابتدا در ایران و پس از آن با استفاده از هسته‌های مقاومت کشورهای همسایه، در منطقه برای طلوع خورشید ولایت امام عصر(عج) آماده شود.

هاشمی با بیان اینکه در این مسیر برای اینکه ضروریات دولت انقلابی محقق شود باید روحیه انقلابی داشت، تصریح کرد: روحیه انقلابی به معنای همان نگاهی است که در روزهای ابتدای انقلاب در جامعه حاکم بود و بدنه دولت بدون توقع تلاش کرده و به مردم خدمت می‌کردند.

وی با گریزی به اصول بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده، افزود: در این اصول، اصل همسایه‌داری و تعامل با همسایگان شفاف‌سازی شده و بر این اساس همواره شاهد سفرهای نمایندگان و انعقاد قراردادهای مفید با کشورهای همسایه بوده‌ایم که نشان می‌دهد دولت در این مسیر حرکت می‌کند، چراکه این خود یکی از اصول همسایه‌داری است.

هاشمی ادامه داد: این کشورهای همسایه با ایران ریشه و تعاملات فرهنگی و تناسبات تاریخی داشته و همگی مسلمان هستیم که این خود ظرفیتی گسترده برای اجرای اهداف است و اگر در تعامل و ارتباط با همسایگان به خوبی عمل کنیم می‌توانیم مسائل اقتصادی را نیز برآورده کنیم.

وی با بیان اینکه اگر ملت به دولت و دولت به ملت کمک کند و طرح‌های دولت به سرانجام برسد بهبود وضعیت معیشت مردم تضمین شده است، یادآور شد: همدلی و وحدت همان امری است که انقلاب در مسیر خود به آن نیاز دارد؛ امری که بدون آن اهداف یک ملت تحقق نخواهد یافت؛ بنابراین لازم است همواره همدلی را تمرین کرده و به جای فکر کردن به «من» به «ما» فکر کنیم.

انتهای پیام
captcha