جبهه مقاومت در امتداد دفاع مقدس قرار دارد
کد خبر: 4080369
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲

جبهه مقاومت در امتداد دفاع مقدس قرار دارد

حسین اکبری، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه جبهه مقاومت در امتداد دفاع مقدس قرار دارد، گفت: تفکر عاشورایی برای همیشه تاریخ زنده است و هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند با آن مبارزه کند.

حسین اکبری، کارشناس مسائل بین‌المللبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، حسین اکبری، کارشناس مسائل بین‌الملل، عصر سه‌شنبه، اول شهریور، در یادواره شهدای استان در دانشگاه امام حسین(ع) اراک اظهار کرد: جنگ بین ایران و عراق، نبردی کاملاً نابرابر بود و ملت با دستانی خالی توانستند در مقابل جبهه دشمن ایستادگی و مقاومت کنند و این امر بر همگان مشتبه است.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام در شرایط نابرابر جنگی توانستند موفقیت‌ها و پیروزی‌های بسیاری را رقم زنند، ادامه داد: هدایت‌های امام راحل و پیروزی بی‌چون و چرای مردم از ایشان توانست برگ زرینی را در تاریخ انقلاب اسلامی ایجاد و برای همیشه تاریخ ماندگار کند. پیروی از ولایت‌فقیه در زمان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اصلی فراموش‌ناشدنی است و اطاعت از ایشان رمز و کلید موفقیت در همه عرصه‌هاست.

اکبری به موفقیت‌های کسب شده توسط جبهه حزب‌الله لبنان نیز اشاره و اظهار کرد: حزب‌الله در سال‌های اخیر با تأسی از انقلاب اسلامی توانست به پیروزی‌ها و موفقیت‌های بسیار دست یابد و این امر چیزی نیست، جز اعتماد به نصرت الهی. در این سال‌ها هر بار اسرائیل به نیروهای مقاومت و مردم بی‌دفاع حمله کرد تحقیر شده از میدان بازگشت و امروز در بدترین شرایط در حال دست و پا زدن است.

به‌ گفته اکبری امام خمینی(ره) احیاگر دین اسلام نه تنها در ایران، بلکه در جهان بشری بود. به برکت انقلاب اسلامی و وجود امام راحل در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب و رهبر معظم انقلاب جبهه استکبار به سردمداری آمریکا در شدیدترین وضعیت انفعالی در منطقه قرار دارد. امریکا و هم‌دستانش در سال گذشته در تقابل با جبهه مقاومت و مجاهدت رزمندگان اسلام همواره با شکست‌های متعدد روبه رو بوده است و حتی یک مورد تجربه پیروزی ندارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ضرورت برگزاری یادواره شهدا به‌ مناسبت‌ها و انگیزه‌های مختلف به ویژه برای دانش‌آموزان و دانشجویان را متذکر شد و افزود: پاسداران امروز در لباسی که معطر به خون شهداست خدمت می‌کنند و نتیجه آن حضور آنان در جبهه‌های مقاومت سوریه و ... است. رزمندگان مجاهد و انقلابی همواره به‌ دنبال عملی کردن فرمان ولایت هستند و زندگی و جان خود را وقف اسلام انقلاب کردند.

اکبری با بیان اینکه پاسداران بدون چون‌و‌چرا و چشمداشت خود را در میدان جهاد و مقاومت قرار دادند و حماسه‌ای همچون مدافعان حرم را خلق کردند، تصریح کرد: رزمندگان اسلام در طول تاریخ امتحان خود را پس داده و با نثار خون خود در راه اسلام باعث زنده ماندن مبانی و احکام دینی و قرآنی شدند. شهدا در دوران‌های مختلف با فداکاری بقای مکتب ناب محمدی را رقم زدند. شهدا و رزمندگان با نگاه عاشورایی و حسینی حماسه دفاع مقدس که اوج دفاع از ارزش‌های اسلامی در آن اتفاق افتاد را رقم زده و امروز تکلیف ما این است که از این رشادت‌ها دفاع و برای نسل‌های بعدی بازگو کنیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه مجاهدت شهدا موجب تثبیت انقلاب اسلامی شد و جبهه مقاومت در امتداد دفاع مقدس قرار دارد، افزود: تفکر عاشورایی برای همیشه تاریخ زنده است و هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند با آن مبارزه کند؛ چراکه این تفکر با گوشت و خون مردم عجین شده است. تربیت‌یافتگان مکتب روح‌الله و رهبر معظم انقلاب توانستد در جبهه‌های نبرد با استکبار قرار گرفته و حماسه بیافرینند. شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و ترور نمونه‌ای از این دست رشادت‌ها هستند.

وی با اشاره به این نکته که نقش‌آفرینی جبهه مقاومت در منطقه با تأسی از فرهنگ عاشورا توانست هیمنه پوشالی جهان استکبار در رأس آنان امریکا و رژیم صهیونیستی را درهم شکسته و آنان را به زانو وارد کند، ادامه داد: حماسه‌آفرینی جبهه مقاومت و مجاهدت آنان باعث شد تا لشکریان یزید با شکست جدی مواجه شده و همیشه ناکام بمانند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان نوجوانان و جوانان را به اطاعت از ولی‌فقیه فراخواند و اضافه کرد: ملت ایران با الگوگیری از تفکر امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب توانست تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کند. انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا در اوج اقتدار و عزت است و توانست جهان اسلام را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد.

انتهای پیام
captcha