افتتاح و کلنگ‌زنی 743 پروژه به‌مناسبت هفته دولت در خراسان‌ شمالی
کد خبر: 4080248
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

افتتاح و کلنگ‌زنی 743 پروژه به‌مناسبت هفته دولت در خراسان‌ شمالی

استاندار خراسان شمالی از افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۴۳ پروژه با اعتبار یک میلیارد و 948 هزار تومان به‌مناسبت هفته دولت در این استان خبر داد.

نشست خبری استاندار خراسان شمالی به مناسبت هفته دولتبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان‌شمالی، یکم شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در استانداری با حضور معاونت‌های استاندار به‌مناسبت هفته دولت برگزار شد، با اشاره به اینکه ۷۴۳ پروژه با اعتبار یک میلیارد و 948 هزار تومان به‌مناسبت هفته دولت در خراسان شمالی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، اظهار کرد: در مقایسه با پروژه‌های هفته دولت سال گذشته رشد ۴۱ درصدی و افزایش ۲۸ برابری کلنگ‌زنی‌ها را شاهد هستیم.

استاندار خراسان‌‌شمالی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا در رابطه با توسعه مساجد و اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته دولت در مساجد استان از سوی مدیران استانی، تأکید کرد: اولین کلنگ‌زنی هفته دولت در خراسان‌شمالی، مسجد قبا در بجنورد بود که با حضور بنده انجام شد و این موضوع نشان از اهمیت توجه به مسجد برای مسئولان استانی دارد و نیاز است که مسئولان نیز اقدامات هفته دولت را در مساجد به اطلاع عموم مردم برسانند.

وی افزود: برای توسعه و ساخت مساجد ردیف مشخصی در اعتبارات دولتی وجود ندارد، اما از طریق اداره‌کل اوقاف و فرمانداران در چارچوب قانون می‌توان به حوزه مرمت، بازسازی و احداث مساجد کمک کرد که این اقدام در خراسان‌شمالی انجام می‌شود.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه مسجد در تاریخ اسلام کانون توسعه فرهنگی بوده است، مطرح کرد: در روز جمعه نیز میز خدمتی در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد با حضور مسئولان برگزار می‌کنیم و همیشه تأکید داریم که مدرنیته نباید کارگزاران دولت را از مسجد دور کند بلکه مسجد بهترین موقعیت برای ارائه خدمات دولت و تحقق جهاد تبیین است.

نماینده عالی دولت در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ایکنا در خصوص چالش ایجاد شده بین انتقال خون و اوقاف استان، تصریح کرد: معاون عمرانی استانداری برای رسیدگی به این موضوع اقدامات لازم را انجام می‌دهد و از طرفی همه مسئولان به دنبال توسعه انتقال خون هستند و اجازه نمی‌دهیم دغدغه‌ای برای کارمندان انتقال خون استان ایجاد شود.

نشست خبری استاندار خراسان شمالی

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا در رابطه با مهم‌‌ترین دستاورد دولت سیزدهم، بیان کرد: صادق بودن دولت با مردم و ارائه گزارش‌های لحظه‌ای از حوزه‌های مختلف مدیریت ویروس کرونا، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، افزایش مراودات بین‌المللی با کشورهای همجوار و حمایت از بخش کشاورزی و صنعت غذا مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم در یک سال اخیر است.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی با تأکید به شجاعت و قاطعیت دولت سیزدهم، تصریح کرد: در موضوعاتی همچون آزادسازی سواحل، عادلانه‌سازی یارانه‌ها و... دولت با قاطعیت و شجاعت به اجرای برنامه‌ها پرداخت که این موضوع بسیار مورد اهمیت است.

حسین‌نژاد در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ایسنا در خصوص اختصاص اعتبارات سفر هیئت دولت به خراسان‌شمالی ارمغان سفر رئیس‌جمهور به استان را اختصاص بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار بیان کرد و افزود: این اعتبارات برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد جدا از توسعه فاز دوم پتروشیمی خواهد بود.

نشست خبری استاندار خراسان‌ شمالی

وی در ادامه با اشاره به اینکه مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان معادل 13 سال اعتبارات خراسان‌شمالی است، تصریح کرد: تاکنون حدود یک ۱۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان در قالب نقدی و اسناد خزانه به خراسان‌شمالی پرداخت شده است که امیدواریم تا دو سال آینده این اعتبارات جذب شود.

حسین‌نژاد با بیان اینکه هیچ مصوبه‌ای برای اتمام پروژه بیمارستان ارتش در راز و جرگلان در سفر رئیس‌جمهور به استان نداشتیم، اظهار کرد: تنها مصوبه سفر رئیس‌جمهور احداث بیمارستان در راز است و مصوبه‌ای در خصوص بیمارستان ارتش در سفر رئیس‌جمهور به استان وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان ارتش نیز بیان کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی استان با ارتش واگذاری بهره‌برداری از بیمارستان ارتش به دانشگاه تعریف شده است و پس از امضای تفاهم‌نامه، تجهیزات به بیمارستان ارتش اختصاص پیدا می‌کند.

استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه جلسات مختلفی با ورزش و جوانان استان برای رفع مشکل تیم فوتبال اترک برگزار شده است، ادامه داد: صاحب امتیاز تیم اترک مجوزهای قانونی لازم را از ورزش و جوانان دریافت نکرده و روز گذشته مشخص شد که صاحب امتیاز تیم اترک مشکل مالیاتی دارد و مجوزها داده نمی‌شود که از طریق معاونت‌ها به دنبال رفع مشکلات تیم هستیم.

استاندار خراسان‌شمالی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا قیمت فروش پساب به پتروشیمی (700 تومان در هر متر مکعب)، بسیار پایین در نظر گرفته شده است، گفت: نرخ فعلی که مجوز آن از آب منطقه‌ای اخذ شده، دائمی نیست و صرفا برای امسال است.

وی افزود: پتروشیمی خراسان شمالی هشت حلقه چاه با آب با کیفیت دارد که تلاش کردیم آن را با پساب جایگزین کند؛ حضور رئیس‌جمهور محترم در استان و دستور وی پیرو این موضوع سبب نتیجه‌بخش شدن اقدامات شد.

استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه پتروشیمی به‌عنوان یک صنعت در اقتصاد کشور نقش دارد و باید از نگاه کلان نیز به این موضوع بنگریم، تأکید کرد: اگر فورا درب چاه‌هایی که پتروشیمی در زمان تأسیس برای آن‌ها مجوز گرفته بود را ببندیم، این مجموعه از حرکت می‌ایستد و این به ضرر اقتصاد کشور است.

حسین‌نژاد ادامه داد: لذا با توجه به شرایط موجود و دستوری بودن اقدامات، نرخ فروش پساب مختص راه‌اندازی طرح جایگزینی آن با آب با کیفیت چاه تعیین شد تا به نوعی معادله حل نشده طی سال‌های گذشته، حل شود.

وی گفت: قطعا نرخ فروش پساب به پتروشیمی استان در سال‌های آینده تغییر خواهد کرد و پتروشیمی نیز موظف است زمان آغاز و پایان طرح جایگزینی آب با کیفیت چاه با پساب را اعلام کند و در بازه زمانی مشخص، آن را به انجام برساند.

استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه مکان در نظر گرفته شده برای دفن‌گاه زباله مکان مناسبی نبود، ادامه داد: تغییر مکان در دستور کار است و موضوع از طریق معاونت‌ها پیگیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ایستگاه میانی نباید عقیم بماند، گفت: تجهیزات مربوطه نیز باید به‌خوبی نگهداری شود تا شاهد از بین رفتن و فرسودگی تجهیزات در آینده نباشیم.

انتهای پیام
captcha