همکاری ۱۲ مؤسسه قرآنی ایلام در طرح اتقان آموزش و پرورش
کد خبر: 4079975
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

همکاری ۱۲ مؤسسه قرآنی ایلام در طرح اتقان آموزش و پرورش

مدیرعامل اتحادیه قرآنی ایلام از همکاری ۱۲ مؤسسه این استان در طرح اتقان خبر داد.

نسرین منصوریطرح اتقان در راستای توانمندسازی معلمان، مدیران و مربیان مقطع ابتدایی در روخوانی و روان‌خوانی از سوی معاونت آموزش ابتدایی با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و با استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی ـ مردمی اجرا می‌شود. مقرر شده تا در ابتدا، این طرح به صورت آزمایشی در پنج استان اجرا شود که یکی از آن‌ها استان ایلام است.

نسرین منصوری، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان ایلام در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: این استان به عنوان یکی از پنج استان‌ پایلوت در طرح اتقان برگزیده شده است.

وی ادامه داد: 12 مؤسسه از کل استان معرفی شده‌اند و منتظر تأیید آن‌ها از سوی آموزش و پرورش هستیم. بناست آموزش و پرورش سرفصل‌های این طرح را تعیین کند. این دوره در مجموع 44 ساعت آموزشی شامل 24 ساعت حضوری و 20 ساعت غیر حضوری دارد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی ایلام با بیان اینکه در پایان دوره، آزمون برگزار می‌شود، گفت: قبول‌شدگان گواهینامه دریافت می‌کنند و الباقی امکان شرکت مجدد در آزمون را به فاصله یک هفته دارند. در حال حاضر تعداد معلمان شرکت‌کننده در طرح مشخص نیست و زمان آغاز آن در این استان نیز بستگی به زمانی دارد که آموزش و پرورش مؤسسات مجری را تأیید کند.

انتهای پیام
captcha