حماس طرح جدید شهرک‌سازی در قدس اشغالی را محکوم کرد
کد خبر: 4078963
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

حماس طرح جدید شهرک‌سازی در قدس اشغالی را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن محکومیت طرح جدید شهرک‌سازی جدید رژیم صهیونیستی در شهر قدس، این اقدام را گامی جدید در راستای یهودی‌سازی اراضی فلسطین توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای تصویب طرح‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه شهر قدس را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: دشمن صهیونیستی همچنان به یهودی‌سازی سرزمین فلسطین و هدف قرار دادن هویت فلسطینیان ادامه می‌دهد که این طرح‌های شهرک‌سازی تلاشی نافرجام برای محو آثار و نشانه‌های شهر قدس و تحریف حقایق تاریخی است.

حماس تأکید کرد: ملت فلسطین با وحدت و مبارزه با تمامی ابزارها و راهکارهای ممکن با این جنایت دشمن صهیونیستی مقابله خواهد کرد.

این جنبش تصریح کرد: ملت فلسطین در این زمینه از طریق مقاومت فراگیر در سرتاسر کرانه باختری به ویژه شهر قدس جان‌فشانی‌های زیادی از خود به نمایش گذاشته است.

حماس عموم ملت فلسطین را به صبر و شکیبایی در زمینه مقابله با تجاوزات اشغالگران صهیونیست و طرح‌های یهودی‌سازی آنان به منظور دفاع از سرزمین و حقوق ملی فلسطینیان تا آزادسازی این سرزمین و بازگشت آوارگان دعوت کرد.

رژیم صهیونیستی روز گذشته از ساخت 434 واحد مسکونی جدید در منطقه صور باهر در شرق قدس اشغالی خبر داد. تصویب این طرح در زمان سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دلیل مشکلاتی که می‌توانست در اهداف این سفر ایجاد کند، به تعویق افتاده بود. با این حال سفر بایدن به منطقه تقریباً بدون هیچ دستاورد خاصی برای رژیم صهیونیستی به پایان رسید.

بسیاری هدف از اجرای این طرح را حذف خط جدا کننده میان اراضی اشغالی در 1967 و تخریب سازمان یافته طرح بازگشت به این مرزها دانسته‌اند.

انتهای پیام
captcha