تجلیل از برگزیدگان رقابت‌های قرآنی 34 کشور آفریقایی در تانزانیا
کد خبر: 4078188
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

تجلیل از برگزیدگان رقابت‌های قرآنی 34 کشور آفریقایی در تانزانیا

برگزیدگان مسابقه حفظ و تجوید قرآن تانزانیا که با حضور نمایندگان 34 کشور آفریقایی به همت مؤسسه علمای آفریقایی «محمد سادس» در شهر دارالسلام برگزار شد، معرفی شدند.

تجلیل از برگزیدگان رقابت‌های قرآنی 34 کشور آفریقایی در تانزانیا

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم 24، مؤسسه علمای آفریقایی محمد سادس طی مراسمی از برگزیدگان سومین دوره مسابقات حفظ، ترتیل و تجوید قرآن کریم که در شهر دارالسلام تانزانیا برگزار شد، تجلیل کرد.

بدین ترتیب در رشته حفظ کامل قرآن با ترتیل روایت ورش، مرتضی اولاتجی از کشور نیجریه، عبدالناصر حسن ابراهیم از کشور سومالی و خطری الدخی از کشور موریتانی حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

اما در رشته حفظ کامل با ترتیل با بقیه روایت‌ها، نصیب عبید الله ابوبکر از کشور نیجر، احمد ابراهیم تیام از کشور گامبیا و سایمه حسن سلیمانی از کشور تانزانیا به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در رشته تجوید با حفظ حداقل پنج حزب قرآن کریم هم، احمد سلیم مکویوا از کشور تانزانیا، عمر احمد توری از گینه کوناکری و عبدالسمیع عبدالرحمان حسین از کشور سومالی حائز رتبه‌های برتر شدند.
مؤسسه علمای آفریقایی «محمد سادس» ضمن تجلیل از برگزیدگان با ارائه جوایز به آنها از کوچکترین شرکت‌کننده دختر و پسر در این مسابقه که هما عبدالله فاضل جالو، 9 ساله از سیرالئون و جویریه حبیب الرحمان، 10 ساله از کنیا بودند، تقدیر کرد.

در این مراسم همچنین از کوچکترین حافظان دختر و پسر قرآن کریم در تانزانیا هم که عبدالملک رمضان سلیمان و هجره طاهر علی بودند، تقدیر به عمل آمد.

این دوره مسابقات حفظ و ترتیل قرآن کریم ملک محمد ششم طی روزهای یازدهم تا چهاردهم آگوست(20 تا 23 مرداد ماه) در مسجد محمد السادس برگزار شد و در مراسم اختتامیه آن قاسم مجالیوا، نخست‌وزیر تانزانیا و رئیس شعبه مؤسسه علمای آفریقایی محمد سادس در تانزانیا و شیخ ابوبکر الزبیر بن علی امبو انا مفتی تانزنیا، سفیر مراکش در تانزانیا و تنی چند از دیگر مسئولین و شخصیت‌های دینی و دیپلماتیک حضور داشتند.

در این دوره از مسابقات 86 شرکت‌کننده 9 تا 37 سال از شعب 34 گانه مؤسسه محمد سادس در 34 کشور آفریقایی شرکت کردند که ظرف سه روز در رشته‌های حفظ کامل با ترتیل با روایت ورش از نافع، حفظ کامل با ترتیل با دیگر روایات و رشته تجوید با حفظ پنج حزب به رقابت پرداختند.

مؤسسه علمای آفریقایی «محمد سادس» در حاشیه این مسابقه، نمایشگاه تخصصی قرآن را در ۱۱ آگوست به منظور بزرگداشت کتاب خدا برگزار کرد و در آن تاریخ قرآن‌های مراکشی و ویژگی‌های زیبایی‌شناختی و تنوع هنری این قرآن‌ها تبیین خواهد شد.

همچنین در این نمایشگاه سیر تاریخی قرآن در مراکش از قرون اولیه اسلامی تاکنون و از زمان نسخ خطی دست‌نویس تا ظهور صنعت چاپ و مؤسسات تخصصی چاپ قرآن در مراکش مانند وزارت اوقاف و امور اسلامی و مؤسسه چاپ و نشر قرآن محمد سادس مورد توجه قرار گرفته و تبیین می‌شود.

انتهای پیام
captcha