راهیابی 47 گلستانی به مرحله استانی مسابقات قرآنی اوقاف
کد خبر: 4077982
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲

راهیابی 47 گلستانی به مرحله استانی مسابقات قرآنی اوقاف

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گنبدکاووس از راهیابی47 گلستانی به مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات اوقاف خبر داد.

محبی رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گنبد کاووسصالح محبی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس در گفت وگو با ایکنا از گلستان گفت: ۴۸۰ گلستانی در چهل‌و‌پنجمین مسابقات سراسری  اوقاف در مرحله شهرستانی شرکت کردند که از این تعداد 47 گلستانی به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه یافتند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس با بیان‌اینکه این دوره از مسابقات در دو منطقه غرب و شرق استان برگزار شد، افزود: شهرهای علی‌آباد، کردکوی و بندرگز و آق‌قلا در مرکز استان و شهرهای گنبد‌کاووس، آزادشهر، رامیان و مینودشت و کلاله در غرب استان و در حرم مطهر یحی بن زید(ع) برگزار شد.

محبی اظهارکرد: چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امسال در سه بخش آوایی (حفظ و قرائت)، نغماتی (اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی) و معارفی (تفسیر و ترجمه) برگزار می‌شود.

 رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گنبدکاووس به برپایی این دوره از مسابقات در ۱۲ رشته اشاره کرد وگفت: این دوره از مسابقات شامل رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جز، حفظ ۱۰ جز (مرحله شهرستانی و استانی)، حفظ پنج جز، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر عمومی قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی، ترجمه نهج‌البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه می‌باشد.

محبی با بیان‌اینکه مرحله استانی این دوره از مسابقات در شهریورماه برگزار می‌شود، افزود: نفرات برتر در این مسابقات به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرده که این دوره از مسابقات در شهریورماه برگزار می‌شود که زمان آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha