افتتاح مدرسه قرآنی ایتام و نیازمندان در هند
کد خبر: 4077967
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۱

افتتاح مدرسه قرآنی ایتام و نیازمندان در هند

انجمن خیریه «حفاظ» کویت، مدرسه قرآنی به منظور بهره‌مندی 10 هزار نفر از دانش‌آموزان ایتام و نیازمند در هند افتتاح کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المجتمع، «احمد المرشد»، نایب‌رئیس شورای اداری انجمن خیریه حفاظ کویت در این باره گفت: این مدرسه قرآن به فضل الهی در منطقه «هاریتا»ی هند به منظور مقابله با بی‌سوادی و فراهم‌کردن فرصت‌های آموزش قرآن و مبانی زبان عربی به دانش‌آموزان بی‌سرپرست و نیازمند افتتاح شده است.

وی افزود: بیش از 10 هزار دانش‌آموز از این مدرسه بهره‌مند خواهند شد و در گروه‌های 200 نفره به یادگیری قرآن خواهند پرداخت.

احمد المرشد تصریح کرد: مدارس قرآنی اهمیت، جایگاه و نقش مهمی در جامعه دارند که نشئت‌گرفته از اهمیت و جایگاه قرآن کریم است، قرآن کتاب جاودانه الهی و چراغ روشن است.

المرشد همچنین بیان کرد: مدارس قرآن کریم ضرورتی شرعی و تربیتی در جوامع بوده و همگام با عرصه‌های تربیتی دیگری مانند خانواده و مدرسه در تربیت، تزکیه و حمایت از فرزندان در برابر عوامل انحراف نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های انجمن خیریه حفاظ گفت: این انجمن، ساخت مدارس و کلاس‌های قرآنی در مناطق مسلمان‌نشین بخش‌های مختلف جهان را مورد توجه قرار داده است؛ مناطقی که مساجد و اماکن تدریس و آموزش قرآن و زبان عربی ندارند.

انتهای پیام
captcha