فعالیت مؤسسه نورالمهدی با 2 شعبه در هشت‌بندی میناب + فیلم
کد خبر: 4077939
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

فعالیت مؤسسه نورالمهدی با 2 شعبه در هشت‌بندی میناب + فیلم

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمهدی با بیش از 250 قرآن‌آموز در بخش هشت‌بندی میناب و روستای امیرآباد هشت‌بندی در حال فعالیت است که شعبه دوم این مؤسسه طی هفته گذشته با استقبال قرآن‌آموزان افتتاح شد.

افتتاح شعبه دوم موسسه در روستای امیرآباد هشت‌بندیحجت‌الاسلام والمسلمین مفید سهرابی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمهدی در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به افتتاح شعبه دوم موسسه در روستای امیرآباد هشت‌بندی گفت: به دلیل استقبال مردم توکهور هشت‌بندی از دوره‌های مؤسسه قرآنی و حمایت‌های آنها در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی در منطقه، شعبه دیگری این بار در روستای امیرآباد راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه در شعبه اصلی در شهرک امام حسین(ع) هشت‌بندی نزدیک به 200 قرآن‌آموز پذیرش و مشغول قرآن‌آموزی هستند، ادامه داد: در شعبه جدید مؤسسه ابتدا حدود 50 نفر ثبت‌نام داشتند و سپس شعبه افتتاح شد و هم اکنون دوره‌های آموزش عمومی چون روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تجوید، فنون قرائت قرآن و ... در کنار طرح‌های ویژه مؤسسه در حال برگزاری است.

سهرابی بیان کرد: این مؤسسه مجری دو طرح موفق در سطح استان یکی طرح تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی(همراه با آموزش تجوید، لحن و مهارت‌های کلاسداری) با دعوت از آقای طالبی‌تربتی و دیگری طرح قرآنی «حفظ رضوان» با محوریت حفظ شبانه‌روزی یک تا دو جزء مصحف شریف در تعطیلات تابستان بود که طی آن آقایان در گروه سنی ۱۴ تا ۲۰ سال همراه با برنامه‌ها و مسابقات جذاب فرهنگی، ورزشی و برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی به حفظ قرآن می‌پردازند.

فعالیت مؤسسه نورالمهدی (ع) با 2 شعبه در هشت‌بندی میناب

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمهدی با اشاره به اینکه ظرفیت هر شعبه بیش از دویست قرآن‌آموز نیست، اضافه کرد: در صورتی که از شعبه دوم نیز استقبال صورت گیرد و تعداد قرآن‌آموزان بیش از این تعداد شود، شعبه دیگری راه‌اندازی خواهد شد.

وی در پایان از همراهی و حمایت‌های صورت گرفته از سوی مسئولان شهرستان توکهور و هشت‌بندی و امام‌جمعه بخش توکهور و هشت‌بندی و شهرستان میناب و رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و مدیرکل اداره ارشاد استان قدردانی کرد.

یادآور می‌شود، افتتاح شعبه دوم موسسه در روستای امیرآباد هشت‌بندی، با گذشت حدود شش‌ماه از افتتاح نخستین شعبه در توکهور هشت‌بندی بوده است. 

انتهای پیام
captcha