خون شهید سلیمانی چهره جاهلیت مدرن را برملا می‌کند
کد خبر: 4077495
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷

خون شهید سلیمانی چهره جاهلیت مدرن را برملا می‌کند

رئیس جمهور بیان کرد: امروز خون مطهر حاج قاسم سلیمانی چهره جاهلیت مدرن را بر بشریت برملا می‌کند و نقاب را از چهره نفاق کنار می‌زند. خون حاج قاسم به قدری برکت دارد که مجاهدان بسیاری را در مسیر حق به پایمردی و مقاومت دعوت می‌کند.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، امروز، ۲۰ مردادماه در دیدار با مردم کرمان با گرامیداشت یاد شهدا، بیان کرد: برای من و همکارانم توفیقی است که در ایام سوگواری امام حسین(ع)، در جمع مردم متدین، عاشورایی، مخلص و شهید پرور استان و شهر کرمان باشم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمودند حاج قاسم یک مکتب بود، گفت: این سخن به این دلیل است که نباید راه و هدف حاج قاسم گم شود. شهید سلیمانی نباید تنها به عنوان یک شخص، فرمانده و دیپلمات مورد تکریم باشد؛ بلکه او صاحب مکتب است و این مکتب در تداوم مکتب امامین انقلاب و در تداوم مکتب ثارالله است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی تبیین کننده خط سرخ شهادت، خداپرستی، ایثار، ایستادگی در راه خدا و مقاومت در راه هدف است، گفت: همچنان که خداوند خون ثارالله را تضمین کرده است و تا زمین، زمین است خون ثارالله منشا آثار و برکات است؛ تردید نداریم که خون ۶۵۰۰ شهید استان کرمان و خون مطهر حاج قاسم همواره در ایران و جهان اسلام منشا برکات خواهد شد.

وی ادامه داد: خون مطهر شهیدان همانند خون مطهر اباعبدالله(ع) از عالم جهل زدایی می‌کند و امروز خون مطهر حاج قاسم سلیمانی چهره جاهلیت مدرن را بر بشریت برملا می‌کند و نقاب را از چهره نفاق کنار می‌زند. خون حاج قاسم به قدری برکت دارد که مجاهدان بسیاری را در مسیر حق به پایمردی و مقاومت دعوت می‌کند.

حجت‌الاسلام رئیسی کرمان را مهد دلیران، کریمان، فقیهان، حکیمان، شعرا، هنرمندان و ریاضیدانان نامی دانست و با بیان اینکه چهره‌های برجسته‌ای از این استان برخواسته‌اند که افتخار کشور هستند، گفت: به برکت انقلاب اسلامی در جای جای این استان تلاش شده و مردان و زنان بسیاری تلاش کردند؛ اما علیرغم همه‌ این تلاش‌ها در برخی از نقاط استان شاهد محرومیت‌هایی هستیم که باید با مشارکت مردم، گروه‌های جهادی، جوانان و با کمک و حمایت دولت از چهره زیبای این استان فقر و محرومیت زدوده شود.

وی ادامه داد: بررسی‌هایی انجام شده است و امیدواریم در این حُسن ختام سفرهای استانی مجموعه مصوباتی در جهت به سامان رساندن پروژه‌های نیمه تمام در حوزه‌های مختلف سلامت، درمان، آموزشی، جاده‌های مواصلاتی انجام شود که در برنامه کاری دولت قرار دارد.

دولتمردان در خدمتگزاری به مردم وارد حاشیه نشوند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ۳۱ سفر استانی در دستور کار دولت بود، گفت: برخی این اقدام را ملامت کردند، برخی معنای حضور در بین مردم را درست درک نکردند، برخی لذت با مردم بودن، با مردم سخن گفتن و از نزدیک مشکلات آن‌ها را بررسی کردن را درک نکردند. گاهی ملامت کردند و گاهی زخم زبان زدند اما ما میدان را ترک نکردیم زیرا اعقتاد و باور داشتیم.

وی با بیان اینکه در میان مردم بودن را یک نعمت الهی می‌دانیم و لذت در میان مردم بودن را با هیچ چیز عوض نمی‌کنیم، تاکید کرد: معتقدیم دولت مردمی باید، از مردم، با مردم و در مردم باشد. برخی سعی کردند دولت را به حاشیه ها بکشانند اما به دولتمردان تاکید کردم به هیچ عنوان گرفتار حاشیه نشوند و به خدمت گزاری به مردم، گره‌گشایی از زندگی مردم، کاهش بیکاری، راه‌انداختن واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل، رونق کشاورزی و صنعت بپردازند.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره حواشی پیش‌آمده در برخی از دولت‌های گذشته که مانع خدمت‌رسانی می‌شد، گفت: ما بنا داریم به برکت خون شهدا و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت را گرفتار حواشی نکنیم به خدمتگزاری به مردم مشغول باشیم.

دور دوم سفرهای استانی در راستای پیگیری مصوبات آغاز می‌شود

وی با اشاره به تصمیمات متعددی که در استان‌های مختلف گرفته شده است، گفت: این اقدامات مجدانه از سوی دولت در حال پیگیری است تا به نتیجه برسد و بعد از این دوره، دور دوم سفرها برای پیگیری مصوبات قبلی و برای برداشتن گام‌های برتر در راستای رفع مشکلات استان‌ها آغاز خواهد شد که این دوره باید یک دوره تغییر و تحول به نفع مردم باشد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم تغییر و تحول را به نام مردم و در جهت رفع مشکلات مردم دنبال می‌کند، گفت: تمام تلاش ما کنترل رشد نقدینگی، تورم و پرداخت بدهی‌های دولت‌های گذشته است. ما به صورت متوسط در هر ماه ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی‌های قبل را می پردازیم و استقراض از بانک مرکزی را تسویه می‌کنیم. در سال گذشته ۴۸۰ هزار میلیارد کسری بودجه را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات بزرگ دولت از جمله افزایش ارتباط و تجارت با همسایگان، گفت: برای رفع بیکاری در جامعه مصمم هستیم و در این زمینه از ابتدای کار دولت تاکنون آنچه را که وعده کردیم در سال اول تحقق پیدا کرد. همچنین در زمینه ایجاد مسکن در کل کشور کار در حال انجام است. امروز یک‌ میلیون و ۲۵۰ هزار مسکن در حال ساخت است که اولین بخش آن ظرف چندماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

عزم جدی دولت سیزدهم در تحقق عدالت اجتماعی

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: ساخت یک میلیون مسکن در هر سال حکم قانون و نیاز جدی کشور است اما ما هر سال ۷۰۰ هزار مسکن عقب ماندگی داریم و این عقب‌ماندگی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که مهمترین آن در حوزه عدالت اجتماعی است و در دولت مردمی مصمم است اجرای عدالت را با قوت دنبال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات اقتصادی برای دولت محوریت دارد، گفت: اصلاحات اقتصادی به یک اقدام محدود نمی‌شود و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی باید انجام شود که آغاز شده است و برای افزایش تولید نیز گام‌های بزرگی برداشته شده است. ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ داخلی مانند مس، گل گهر و ... در نقاط مختلف کشور در حال انجام است و مدیریت نقدینگی به سمت تولید است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: کارهای بزرگی در عرصه پالایشگاه‌ها و پترو پالایشگاه‌ها با سرمایه‌گذاری بانک‌ها و بخش خصوصی در حال انجام است. همچنین در حال فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری خارجی هستیم و با کمک مردم و فرهیختگان آینده را برای ملت ایران روشن و درخشان می‌بینیم.

از بین بردن بسترهای فسادزا در دستور کار دولت قرار دارد

وی با اشاره به مبارزه با فساد بیان کرد: زمانی که در قوه قضاییه بودم سخن از مبارزه با مفسدین بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت. امروز نیز در دستگاه‌های اجرایی به دنبال اصلاح بسترهای فسادزا هستم. اصلاحات اقتصادی که ما به دنبال آن هستیم فساد، رانت و زد و بندهایی که فساد ایجاد می‌کند را اصلاح می‌کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در نظام پولی، مالی، بانکی، مالیاتی، صادرات و واردات و همه نظام‌های اقتصادی مصمم هستیم بسترهای فسادزا را از بین ببریم، تصریح کرد: پیمانی که با شهدا، امام و حاج قاسم داریم که ارزش‌های انقلاب اسلامی به هیچ عنوان کمرنگ نشود؛ در هر کوی و برزن شهدا برای ما پیام دارند و باید گوش شنوا وجود داشته باشد و این سخنان را برای حفظ ارزش‌های اسلامی و تاکید بر فرهنگ پربار انقلاب اسلامی، توجه به امر به خوبی‌ها و نهی از زشتی‌ها بشنویم.

اجرای عدالت؛ پیام مکتب شهید سلیمانی

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: ما امید داریم که هیچ زمان مکتب حاج قاسم در ایران و جهان اسلام کمرنگ نشود و همیشه به عنوان مکتبی نجات بخش و مکتبی که پیام مقاومت وایستادگی، شهامت، شجاعت و پیام اجرای عدالت دارد، کمرنگ نشود. پیام مکتب حاج قاسم، پیام اجرای عدالت است و از خدا می‌خواهیم در مسیر شهدا و خط امام حرکت کردن را به ما عنایت کند.

رئیس جمهور بیان کرد: مصوباتی در سفر وجود دارد و در جهت رفع بسیاری از مسائل فکر شده که در جلسه شورای اداری استان به اطلاع مردم خواهد رسید. در این سفر همه مسائل را نمی‌توان پوشش داد اما اولویت‌ها را حتما انجام خواهیم داد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه دغدغه‌های مردم مورد توجه دولت است، گفت: یقین دارم شما مردم کرمان مانند همیشه با همراهی دولت در گام‌هایی که برداشته می‌شود دشمن را ناکام خواهید گذاشت و حضور مردم همواره دشمن را ناامید می‌کند و برای دوستان امید بخش است.

وی در پایان بیان کرد: امروز تلاش همه‌ ما باید در جهت ایجاد امید در دل مردم باشد و هرکس خواسته یا ناخواسته با قلم، بیان و حرکاتش مردم را نا امید کند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است و هرکس مردم و جوانان را امیدوار کند، در جهت راهبرد نظام جمهوری اسلامی حرکت کرده است و امیدواریم مجموعه اقدامات موجب امیدواری شود.

انتهای پیام
captcha