مشارکت گسترده یمنی‌ها در مراسم عاشورای حسینی
کد خبر: 4076810
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

مشارکت گسترده یمنی‌ها در مراسم عاشورای حسینی

شهرهای مختلف یمن، امروز، 17 مردادماه، شاهد حضور گسترده مردم این کشور در راهپیمایی عاشورای حسینی و حمایت‌ از مقاومت ملت فلسطین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المنار»، مردم یمن در شهر «صنعا»، پایتخت این کشور، ضمن برپایی راهپیمایی گسترده در روز عاشورای حسینی اعلام کردند که میان مسئله فلسطین و یمن و مظلومیت دو ملت که در معرض دشمنی، تجاوز، بمباران و نابودی از سوی نیروهای استکبار جهانی از جمله آمریکا و اسرائیل قرار دارند، وجه تشابه وجود دارد.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی همچنین شعارهایی در محکومیت حمله به فلسطین و یمن سر دادند و بر ضرورت پایداری و استقامت در برابر متجاوزان تأکید کردند.

«شیخ شمس الدین شرف‌الدین» مفتی یمن نیز که در این راهپیمایی حضور داشت، در این باره گفت: وقتی از امام حسین (ع) صحبت می‌کنیم، در واقع از برنامه و روشی الهی صحبت کرده‌ایم که خداوند برای بندگانش قرار داد تا امت در مسیر بر دوش گرفتن مسئولیت اصلی خود حرکت کند.

وی افزود: آنچه امام حسین(ع) را به این قیام واداشت، احساس مسئولیت بود، چرا که دین ما بر صداقت، شجاعت و حضور فعال در عرصه ها استوار است.

مفتی یمن تصریح کرد: کسانی که امروز امت اسلامی را از گذشته‌اش جدا کردند، مسئولیت خود را رها کرده‌اند؛ برای دیدن این موضوع به مواضع فعلی‌شان در قبال مسئله فلسطین و دیگر امور امت نگاه کنید.

همچنین، پایگاه خبری «المسیره» گزارش داد: آرمان فلسطین در راهپیمایی امسال عاشورا حضوری پررنگ دارد و بسیاری از شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری عاشورای حسینی بر شباهت این دو واقعه تاکید دارند.

«محمد حیدره» معاون وزرات فرهنگ یمن در این راهپیمایی گفت: «مراسم عاشورا مظهر معانی والایی است که امام حسین (ع) آن‌ها را ترسیم کردند. عاشورای امسال با قرار گرفتن مردم فلسطین در معرض تجاوز صهیونیست‌ها مصادف شده و ما یقین داریم که در این قضیه هم، مانند عاشورا، خون بر شمشیر پیروز خواهد شد».
حضور گسترده یمنی‌ها در مراسم عاشورای حسینی
وی اظهار کرد: «با وجود تمام تلاش‌های برخی رژیم‌های عربی برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو در جهت محو کردن مسئله فلسطین، اما موضوع فلسطین همچنان قضیه محوری و ارزشی در قلب کشورهای امت اسلامی است».

همچنین، شهر «صعده» در شمال نیز شاهد راهپیمایی گسترده عزاداران حسینی در روز عاشورا است.

«محمد جابر عوض»، استاندار صعده در سخنانی در این مراسم ضمن همبستگی با قدس گفت: «ما تجاوز اخیر به غزه و مقدسات را محکوم می‌کنیم و به شدت با اقدام برخی رژیم‌های عربی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف هستیم».

این در حالی است که دو استان «عمران» و «حجه» یمن نیز شاهد راهپیمایی گسترده مردمی در روز عاشورا بود و قرار است مراسم روز عاشورای حسینی و حمایت از ملت فلسطین نیز عصر امروز، 17 مردادماه در شهر «الحدیده» یمن برگزار شود. 

انتهای پیام
captcha