قرآن در عزاداری اهل بیت(ع) هم مظلوم است
کد خبر: 4076603
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
یادداشت وارده

قرآن در عزاداری اهل بیت(ع) هم مظلوم است

رئیس مجمع قرآنیان استان بوشهر با بیان اینکه قرآن در مراسم عزاداری اهل بیت(ع) هم مظلوم است، عقیده دارد که خوب است اشعار مداحان و سخنرانی گویندگان بر اساس تفاسیر و روایات صحیح باشد.

قرآن در عزاداری اهل بیت(ع) هم مظلوم استرضا نجفی، استاد دانشگاه خلیج فارس و رئیس مجمع قرآنیان استان بوشهر در یادداشتی به مناسبت ایام محرم با موضوع قرآن در عزاداری اهل بیت(ع) که در اختیار ایکنا قرار داده، به تبیین گوشه‌ای از رسالت قرآنیان در این ایام پرداخته است.

متن این یادداشت به شرح ذیل است:

قرآن و اهل بیت(ع) دو یادگار رسول مکرم(ص) هستند و تا ابد در کنار هم قرار دارند. قرآن کریم منشور اسلام و اهل بیت(ع) معلمین و مفسرین حقیقی کلام الله هستند. محرم و صفر فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ ثقلین است اما قرآن در مراسم عزاداری اهل بیت(ع) هم مظلوم است.

سخنرانان و مداحان در مراسم عزاداری از معارف قرآن کمتر می‌گویند و تلاوت قرآن کمتر شنیده می‌شود. مردم در این ایام برای شنیدن صدای دین می‌آیند و چقدر خوب است که اشعار مداحان و سخنرانی گویندگان بر اساس تفاسیر و روایات صحیح باشد.

البته لازم است که قرآنیان هم در این ایام به رسالت تبلیغی خودشان عمل کنند و در حسینیه‌ها و تکایا به تلاوت قرآن بپردازند. ترجمه‌های روان و آسان آیات برای عزاداران خوانده شود و در کنار ذکر مصائب اهل بیت(ع)، معارف قرآن کریم نیز تبیین شود.

طی سده‌های گذشته تاریخ اسلام دستخوش تحریف بوده است. تنها منابع موثق قرآنی و روایی می‌تواند به تبیین اندیشه‌های ناب اسلام عزیز کمک کند. اجرای این مهم در ایام محرم و صفر بر دوش سخنرانان و مداحان و قاریان است.

بی‌تردید گزینش متن‌های مستدل، صحیح و مبتنی بر آیات قرآن در کنار مناقب اهل بیت(ع) به تعمیق باورهای دینی مخاطب می‌انجامد چرا که فلسفه قیام امام حسین(ع) در متن و نص آیات کریمه کلام‌الله معنا می‌شود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر فرخ نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۲۲:۳۱
0
0
پیشنهاد بسیار ارزشمندی است که از طرف برادر گرامی جناب آقای دکتر نجفی ارائه شدت است.
captcha