شش پدر و مادر شهید و چهار جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4076022
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
در هفته‌ دوم مرداد

شش پدر و مادر شهید و چهار جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت شش مادر شهید و چهار جانباز آسمانی شدند و فرزندان و یاران خود پیوستند.

به گزارش ایکنا، در هفته‌ای که گذشت؛ سروناز قائدی بارده مادر شهیدان والامقام مجید و حمیدرضا قائدی بارده پس از سال‌ها فراق از فرزندان دلیر و افتخارآفرینش به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

مجید قائدی بارده در 19 فروردین سال 1348 به دنیا آمد و در سن 17 سالگی در تاریخ 12 دی 1365 در منطقه هورالهویزه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

بسیجی و طلبه شهید حمیدرضا قائدی بارده متولد 1345 در سن 17 سالگی و در تاریخ 17 اسفند 1362 در جزیره مجنون و در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مادر شهیدان هرمزی نصیری

نرجس بلانیان مادر شهیدان والامقام قدرت‌الله و محمود هرمزی نصیری پس از تحمل سال‌ها دوری و رنج فراق، بر اثر بیماری و کهولت سن در 95 سالگی به فرزندان شهیدش پیوست.

شهیدان قدرت‌الله و محمود هرمزی نصیری در سال‌های 1329 و 1347 در روستای حسن‌آباد سنگیج از توابع شهرستان نایین چشم به جهان گشودند و با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند. شهید قدرت‌الله هرمزی نصیری در تاریخ 30 فروردین 1363 در محل جزیره مجنون و شهید محمود هرمزی نصیری اول اردیبهشت 1366 در خاک عراق به درجه رفیع شهادت نائل و در گلزار مطهر شهدای روستای حسن‌آباد سنگیج به خاک سپرده شدند.

مادر شهیدان مهدوی

فاطمه زادخوش مادر شهیدان سرافراز مهدی و جابر مهدوی دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شهیدش پیوست.

شهید مهدی مهدوی خانوکی در یکم مهر 1349، در شهر خانوک از توابع شهرستان زرند استان کرمان چشم به جهان گشود. وی تا چهارم متوسطه در رشته صنایع فلزی درس خواند و با آغاز جنگ به‌ عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. سرانجام در چهارم مرداد 1367، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر مطهرش مدت‌ها در منطقه به جا ماند و در سال 1374 پس از تفحص، در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید جابر مهدوی خانوکی نیز در ششم بهمن‌ 1350، در شهر خانوک از توابع شهرستان زرند استان کرمان چشم به جهان گشود. او نیز تا سوم متوسطه در رشته تجربی درس خواند و همانند برادرش با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. وی در چهارم خرداد 1367، در شلمچه براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر مطهر وی نیز مدت‌ها در منطقه به جا ماند و سرانجام در سال 1374 پس از تفحص، در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

مادر شهیدان دهقانیان‌پور

بتول فرحناک‌زاده مادر شهیدان والامقام محمدرضا و لازم دهقانیان‌پور پس از سال‌ها فراق فرزندان دلیر و افتخارآفرینش دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محمدرضا دهقانیان‌پور در دوم فروردین ۱۳۴۱ دیده به جهان گشود و در سوم فروردین 1361 در سن ۲۰ سالگی در عملیات فتح‌المبین و جبهه کرخه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید لازم دهقانیان‌پور متولد هفتم اسفند 1343 در سن ۱۹ سالگی در تاریخ 25 مرداد ۱۳۶۲ در منطقه پاسگاه زید جاویدالأثر شد و پیکر پاک و مطهرش هیچگاه پیدا نشد.

جانباز سرافراز اسلام پاسدار فقید حاج غلامرضا دهقانیان‌پور نیز پس از سال‌ها تحمل درد و رنج در تاریخ نهم اسفند ۱۴۰۰ مهمان برادران شهیدش شد.

مادر شهیدان کرمی

یادگار همسر و مادر شهیدان کرمی در شهرستان همدان به علت کهولت سن دارفانی را وداع گفت.

شهیدان امیر کرمی متولد ۱۳۰۴ در سال ۱۳۶۳ در منطقه سومار و شمس‌الله کرمی متولد ۱۳۴۲ در سال ۱۳۶۵ در همدان به فیض شهادت نائل آمدند.

پدر شهیدان کیانی

عباس کیانی استیار پدر شهیدان والامقام جلیل و يعقوب کیانی استیار پس از سال‌ها فراق به فرزندان شهیدش پیوست.

پاسدار شهید جلیل کیانی استیار متولد سوم تیر 1335 در توابع بستان‌آباد در تاریخ 14 آبان 1362 در منطقه عملیاتی پنجوین عملیات والفجر 4 و بسیجی شهید یعقوب کیانی استیار متولد پنجم مرداد 1343 در تبریز در تاریخ 26 تیر 1361 در منطقه عملیاتی پاسگاه زید عملیات رمضان به فیض شهادت نائل آمد.

جانباز ۷۰ درصد

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد محمدرضا باباشمش پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی به همرزمان شهیدش پیوست.

این جانباز معزز  12 آذر سال 1343 در تهران دیده به جهان گشود و پس از حضور در جبهه از ناحیه ریه شیمیایی و به درجه رفیع جانبازی نائل آمد. از او یک فرزند پسر و دو دختر به به یادگار مانده است.

جانباز ۷۰ درصد

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد جعفر عبدالحسین‌زاده پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی به همرزمان شهیدش پیوست.

این جانباز معزز اول فروردین سال 1343 در ارومیه دیده به جهان گشود و پس از حضور در جبهه از ناحیه پا، چشم و بازو به درجه رفیع جانبازی نائل آمد. از او پنج دختر به یادگار مانده است.

جانباز ۷۰ درصد

جانباز گزانقدر  ۷۰ درصد قطع نخاعی رضا حبیبی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی به همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز شهید رضا حبیبی متولد 1334 در سال 1361 در منطقه غرب دزفول در اثر اصابت ترکش خمپاره به کتف و موج انفجار از ناحیه کمر به درجه رفیع جانبازی نائل آمد. از این جانباز شهید یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

جانباز ۷۰ درصد

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد ابوالفضل مدنی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی به همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز شهید مدنی در 18 فروردین سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی از ناحیه پای چپ مجروح و به درجه رفیع جانبازی نائل آمد. از او چهار فرزند دختر به یادگار مانده است.

انتهای پیام
captcha