۸ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده چهارمحال‌وبختیاری توزیع شد
کد خبر: 4075895
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
به همت بسیج سازندگی استان؛

۸ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده چهارمحال‌وبختیاری توزیع شد

مرحله بیست و چهارم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه با همت بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) برگزار و هشت هزار بسته معیشتی به مناطق سیل‌زده چهارمحال‌وبختیاری ارسال شد.

توزیع بسته های معیشتی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، مرحله بیست و چهارم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه با همت بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) امروز 13 مردادماه همزمان با دهه محرم و با هدف کمک به سیل‌زدگان اخیر، با حضور استاندار و جانشین فرماندهی سپاه استان در پادگان امام خمینی(ره) تیپ 44 قمربنی هاشم(ع) برگزار شد.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری در حاشیه این رزمایش گفت: یکی از بحث‌های محرم و عاشورا، ایثار و ازخودگذشتگی است و کمک مردم عزیز ما و عاشقان اهل‌بیت به همنوعان آسیب دیده، از زیبایی‌های تربیت در مکتب عاشوراست.

حیدری افزود: سپاه و بسیج مانند دیگر نیروهای امدادی حقیقتاً خوش درخشیدند و اگر حضور به‌هنگام آنان نبود وسعت تخریب و آسیب ناشی از سیل اخیر بیشتر می‌شد. امروز هم شاهد کمک‌های مؤمنانه هستیم که هشت هزار بسته معیشتی آماده کرده‌اند تا عازم مناطق سیل‌زده استان شود و مرهمی بر آلام آسیب‌دیدگان باشد.

وی در ادامه با تقدیر از مردم نوع‌دوست و فداکار و ایثارگر استان، اظهار کرد: اگر وحدت و انسجام مردم نبود، قطعا آسیب بیشتری می دیدیم؛ زیرا حجم سیل اخیر در 45 سال گذشته کم سابقه و کم نظیر بوده؛ ولی با کمک عزیزان باعث شد مشکلات کم شود.

استاندار از خیران خواست کمک‌های خود را برای حمایت از آسیب‌دیدگان سیل به شماره حساب‌هایی که از سوی هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام شده است واریز کنند.

وی، از تلاش برای تکمیل ارزیابی خسارات سیل برای اعلام به مرکز و رسیدگی در هیئت دولت خبرداد و افزود: تلاش می‌کنیم نیازهای اولیه مردم آسیب‌دیده را با کمک نیروهای جهادی برطرف کنیم.

همچنین سردار علی افضلی، جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) در این رزمایش گفت: بحمدالله بیست و چهارمین مرحله رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه را که برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است، پشت سر می‌گذاریم و در این مرحله هشت هزار بسته معیشتی به ارزش 9 میلیارد تومان آماده شده تا با اولویت توزیع بین آسیب‌دیدگان از سیل تقدیم نیازمندان در سراسر استان شود.

افضلی ادامه داد: تاکنون بیش از 700 میلیارد تومان کمک نقدی در قالب رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه از سوی مردم خیر استان طبق آمار ثبت شده جمع‌آوری و به دست نیازمندان رسیده است.

در ادامه، سرهنگ علی فولادی، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) گفت: این کاروان کمک مؤمنانه، شامل هشت قلم مواد غذایی ازجمله برنج، مرغ، روغن، عدس، لپه و ماکارانی و ... است.

وی افزود: بسته‌های معیشتی این کاروان در بین نیازمندان سراسر استان چهارمحال و بختیاری با اولویت آسیب‌دیدگان از سیل توزیع می‌شود، که از قبل توسط گروه‌های جهادی و پایگاه‌های بسیج شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha