شکایت از یک مدرسه در هند به اتهام تبلیغ اسلام
کد خبر: 4075468
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸

شکایت از یک مدرسه در هند به اتهام تبلیغ اسلام

بر اساس یک قانون بحث برانگیز در مورد تغییر مذهب، پلیس هند تحقیقاتی را در مورد یک مدرسه خصوصی آغاز کرده که طبق ادعای هندوها این مدرسه اسلام را تبلیغ می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از تی آر تی عربی، دستیار رئیس پلیس کانپور در شمال هند، به خبرگزاری فرانسه گفته است: پس از دریافت شکایت از هندوهایی که با مراسم اسلامی مخالفت کردند، اقدام کردیم. تحقیقات در این باره آغاز شد، اما کسی دستگیر نشد و مدیر مدرسه بین‌المللی فلورتس به دلیل توهین به اعتقادات مذهبی تحت بازجویی قانونی قرار دارد.

والدین هندو در شکایت خود مدعی شده‌اند که این مدرسه دانش‌آموزان را برای گرویدن به اسلام آماده می‌کرده است.

این مدرسه در ایالت اوتار پرادش واقع شده است که توسط حزب بهاراتیا جاناتا (حزب حاکم) اداره می‌شود. این حزب سال گذشته قانونی را تصویب کرد که هر گونه تغییر دین بدون تأیید قبلی مقامات ایالتی جرم است. درحالی که منتقدان بر این باورند که هدف اصلی این قانون عمدتاً اقلیت مسلمان هند هستند.

این شکایت علیه مدرسه فوق در حالی مطرح شده که مقامات این مدرسه با تکذیب هرگونه قصدی برای تغییر دین دانش‌آموزان، تأکید کردند که بیش از ۱۰ سال است مراسم چند مذهبی با هدف ایجاد حس هماهنگی مذهبی در بین دانش‌آموزان در این مؤسسه آموزشی برگزار می‌شود.

گروه‌های راست‌گرای هندو و خانواده‌های هندو در پایان هفته گذشته تظاهراتی را در شهر ترتیب دادند.

در سال‌های اخیر، گروه‌های افراطی هندو و دولت‌های محلی که توسط حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به رهبری نخست‌وزیر نارندرا مودی اداره می‌شوند، اقدامات خود را علیه تبلیغ دینی تشدید کرده‌اند و بسیاری از ایالت‌های تحت حاکمیت این حزب قوانینی را علیه تغییر مذهب تصویب کرده‌اند. زیرا گروه‌های راست‌گرای هندو مدعی هستند که گروه‌های اسلامی با هدف تغییر دین هندوها به اسلام و افزایش جمعیت مسلمانان در هند هستند.

انتهای پیام
captcha