رفع آسیب‌های اجتماعی؛ نیازمند همدلی بین بخشی و پای کار آوردن مردم
کد خبر: 4075161
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

رفع آسیب‌های اجتماعی؛ نیازمند همدلی بین بخشی و پای کار آوردن مردم

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: نیاز به برنامه‌ریزی‌های مناسب برای رفع این آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر هستیم، این کار نیاز به همدلی بین بخشی و پای کار آوردن مردم دارد.

نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش ایکنا از کردستان، محمود الله‌مرادی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان امروز، 10 مردادماه در دیدار با شهردار سنندج به اهمیت اعتماد اجتماعی و ارتقای این اعتماد از سوی شورا و شهرداری‌ها اشاره و اظهار کرد: شورای شهر باید با عملکرد مناسب اعتمادی را که با تک تک آرای مردم به آنها شده قدر بدانند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که امروز متأسفانه با آن مواجه هستیم عدم صداقت در رفتار و گفتار برخی افرادی است که به دلیل نبود صداقت خدمات را نادیده می‌گیرند، افزود: همین حرکت باعث دلسرد شدن مردم از خدمات نظام و تزریق ناامیدی می‌شود.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه در موضوع مدیریت معتقدم که مدیر باید با عملکرد خود را به اثبات برساند، بیان کرد: بر همین اساس در هر نقطه که شروع به کار کرده ام توان و تلاش خود را بر پرکردن خلاء‌ها گذاشته‌ام.

وی با تأکید بر اینکه ما در استانی خدمت می‌کنیم که نقطه به نقطه آن با خون پاک شهدا آبیاری شده است، ادامه داد: امنیت امروز کردستان به آسانی به دست نیامده است و حفظ این امنیت بزرگ‌ترین رسالت تک‌تک ما به عنوان امانتداران خون شهداست.

الله‌مرادی با بیان اینکه شورای شهر باید با عمل به وعده‌های تبلیغاتی خود اعتماد از دست رفته شورا و شهرداری را بازیابی کنند، گفت: نحوه عملکرد تک تک شوراهای اسلامی و خدمات رسانی شهرداری به مردم در بازیابی این اعتماد نقش مهم و تعیین‌کننده ای دارد.

وی با تأکید بر اهمیت مطالبه‌گری بیان کرد: کار ما مطالبه‌گری است، اما نه مطالبه‌گری غلط چرا که مطالبه‌گری غلط موجب ایجاد ناامیدی در جامعه می‌شود.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه تبلیغات علیه شورا و شهرداری زیاد است و وقتی رصد می‌کنیم، می‌بینیم بیش از 80 درصد این تبلیغات انحرافی و غیرواقعی است، گفت: اگر اشکالی وجود دارد باید با انتقاد سازنده بیان شود؛ اما متأسفانه در موضوع برف زمستان گذشته دیدیم که هدف بیش از انتقاد تخریب بود.

وی افزود: شورای شهر باید در حوزه نظارت گسترده‌تر عمل کنند و تنها به شهرداری و اقداماتی که شهردار انجام می‌دهد خود را خلاصه نکنند.

الله‌مرادی با بیان اینکه نظارت بر دستگاه‌های خدمات‌رسان در سطح شهر از وظایف اصلی شوراهای شهر است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: شوراها باید معضلاتی که در سطح شهر سنندج وجود دارد را احصا و با نظارت درست زمینه رفع این مشکلات را با مطالبه‌گری درست فراهم کنند چراکه این کار موجب ارتقای سطح رضایتمندی مردم می شود.

وی افزود: ساماندهی وانت بارهای میوه فروش حرکت ارزشمندی بود که در کنار رفع مشکل ترافیک و برخی معضلات اجتماعی دیگر رضایتمندی جدی مردم را به دنبال داشت.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه وانت بارهای میوه فروشی در سطح شهر باید شناسنامه دار شوند، گفت: شناسنامه دار کردن وانت بارها نقش مهمی در تکمیل پرونده ساماندهی وانت بارهای میوه فروشی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: اصل شهر روی مسائل اجتماعی می‌چرخد در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری بیش از گذشته روی این موضوع کار شده اما نیاز به تلاش بیشتر داریم.

الله‌مرادی بیان کرد: بیش از 78 مورد معضلات و آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر احصا شده و نیاز به همدلی و همراهی همه بخش‌ها برای رفع این مشکلات هستیم.

وی افزود: اقدامات شهرداری که در حوزه مقابله با اعتیاد انجام داده قابل توجه است اما نباید خیلی راحت زیربار هزینه‌هایی که به شهرداری در این خصوص تحمیل می‌شود، بروید.

دبیر ستاد امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر کردستان در پایان یادآور شد: نیاز به برنامه‌ریزی‌های مناسب برای رفع این آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر هستیم، این کار نیاز به همدلی بین بخشی و پای کار آوردن مردم دارد.

انتهای پیام
captcha