مبارزه با اعتیاد به یک گفتمان فرهنگی تبدیل شود
کد خبر: 4072991
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷

مبارزه با اعتیاد به یک گفتمان فرهنگی تبدیل شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه مسئله مبارزه با اعتیاد باید به یک گفتمان فرهنگی در جامعه تبدیل شود، گفت: در حوزه نشر، فضای مجازی و تولید آثار هنری در راستای مبارزه با مواد مخدر اقداماتی انجام شده است.

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امروز، دوم مردادماه در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد ستاد مبارزه با مواد مخدر استان لرستان، گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی کامل دارد در حوزه تمام مباحث فرهنگی، چالش‌ها و مسائل و تنگناها و مشکلات فرهنگی به‌ویژه اعتیاد که یک مسئله بغرنج و درگیر با فرهنگ لرستان است، بپردازیم.

وی ادامه داد: ما در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یک رویکرد جدید مسئله‌محور را برای حل معضلات و مشکلات فرهنگی ایجاد کرده و مسئله اعتیاد را در دستور کار قرار داده و در شورای فرهنگ عمومی یک کمیته برای بررسی مسائل مربوط به اعتیاد ایجاد کردیم.

احمدی با بیان اینکه اگر اعتیاد یک معضل اجتماعی و اقتصادی است حتماً درمان فرهنگی دارد و اعتقاد داریم اعتیاد نه تنها مسئله اجتماعی و اقتصادی بلکه عیبی از عیوب فرهنگی کل کشور به‌ویژه استان ماست، اضافه کرد: مسئله مبارزه با اعتیاد باید به یک گفتمان فرهنگی در جامعه ما تبدیل شود، همه اعضای خانواده به نحوی از این بلای خانمان‌سوز مصون نیستند، اگر یک نفر در یک کوچه یک نفر مبتلا به اعتیاد باشد ثمرات منفی آن به همه افراد آن کوچه می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: ما اصحاب فرهنگ وقتی در تبلیغ فرهنگی کوتاهی کنیم، نتیجه آن مقابله نیروی انتظامی است، بنابراین نیاز است که ما مبحث مبارزه با اعتیاد را پررنگ کرده و در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان اشاعه دهیم، و این دغدغه‌ای است که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن توجه دارد.

وی با بیان اینکه ما در زیرشاخه‌های هنری به‌ویژه نمایش و نمایش طنز می‌توانیم در زمینه اعتیاد کار کنیم، اضافه کرد: یک مرکز تولید، رصد و پایش فضای مجازی ایجاد کردیم که در عرصه تولید محتوا در فضای مجازی فعالیت خود را شروع خواهد کرد، همچنین یک هیئت نویسندگان داریم که بنا بر مشکلات و بحران‌های روز کتاب سفارش می‌دهیم شاید بتواند تأثیری داشته باشد.

احمدی با اشاره به اینکه شعار تبدیل به گفتمان و هدف خواهد شد، تصریح کرد: در حوزه نشر، فضای مجازی و تولید آثار هنری در راستای مبارزه با مواد مخدر اقداماتی انجام داده و در آینده نیز به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha