یازدهمین طرح ملی شباب‌الرضا(ع) در آذربایجان‌ شرقی آغاز می‌شود
کد خبر: 4072613
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
در آینده نزدیک؛

یازدهمین طرح ملی شباب‌الرضا(ع) در آذربایجان‌ شرقی آغاز می‌شود

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور از آغاز یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا(ع) در استان آذربایجان شرقی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: قطعاً در این دوره نخبگان نوجوان قرآنی در سنین مختلف شناسایی خواهند شد.

طرح ملی شباب‌الرضا(ع)به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم، حسین مقدم‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد امروز، اول مردادماه در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت که در تبریز برگزار شد، گفت: در همه دوره‌های طرح ملی تلاوت نخبگان قرآنی از آذربایجان شرقی و تبریز مقام‌های کشوری کسب کرده و حتی به رده‌های نیمه‌نهایی و نهایی راه یافته‌اند.

وی تأکید کرد: این نشان می‌دهد که ظرفیت‌های نهفته در آذربایجان شرقی وجود دارد که باید بالفعل تبدیل شود. حتی طرح ملی تلاوت در ۱۰ دوره گذشته در تبریز موفقیت‌آمیز بوده و نیازمند نگاه ویژه است.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن گفت: یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا(ع) در آذربایجان شرقی به زودی آغاز می‌شود که قطعاً در این دوره نخبگان نوجوان قرآنی در سنین مختلف شناسایی خواهند شد.

در ادامه این نشست، حسین قربانی، مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی، قطب قرآنی شرق کشور محسوب می‌شود و توانسته در تمام دوره‌های طرح ملی، نخبگانی را در سطح ملی و بین‌المللی تحویل جامعه دهد که این امر نیازمند حمایت بیش از پیش دستگاه‌های متولی است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید پای کار بیایند تا استعداد‌های قرآنی در استان‌ها شناسایی و در مسیر درست هدایت شود، افزود: الحمدلله ظرفیت‌های خوبی در استان و شهر تبریز وجود دارد که باید از آن جهت ارتقای شاخص‌های قرآنی بهره گرفت.

مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم آذربایجان شرقی گفت: با این حال تبریز آماده برگزاری یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن شباب‌الرضا(ع) است. در این دوره، فرصت خوبی در اختیار دختران ۸ تا ۱۵ سال قرار داده شده است.

یادآور می‌شود، یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا(ع) امسال به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و نوجوانان علاقه‌مند جهت ثبت‌نام می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی melitelavat.ir اقدام کنند.

در این دوره طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد، پس از ثبت‌نام، تا پایان شهریورماه، 12 جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.

انتهای پیام
captcha