بزرگ‌ترین خطر برای شیعیان در دوران غیبت شبهات اعتقادی است
کد خبر: 4072469
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

بزرگ‌ترین خطر برای شیعیان در دوران غیبت شبهات اعتقادی است

پژوهشگر و محقق دینی با بیان اینکه بزرگ‌ترین خطری که در عصر غیبت شیعیان را تهدید می‌کند، شبهات اعتقادی است، اظهار کرد: در فضای مجازی هجمه‌های دشمن به طور مشخص اعتقادات شیعیان را مورد هدف قرار داده است که این شبهات به سادگی توسط متخصصان امر پاسخ داده می‌شود اما افرادی که نسبت به علوم دینی شناخت کمتری دارند، به سادگی فریب می‌خورند.

بزرگ‌ترین خطر برای شیعیان در دوران غیبت، شبهات اعتقادی استحجت‌الاسلام والمسلمین کریم مومنی، پژوهشگر و محقق دینی در گفت‌وگو با ایکنا از قم، ضمن برشماری فتنه‌های آخرالزمان، بیان کرد: گرفتاری‌ها و مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در سطح فردی و جمعی، توجه به مفاهیم انتظار برای صاحب عصر(عج) را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) فرمود:«ظهور انجام نمی‌شود، مگر به اجازه خداوند، متعال و آن هم پس از زمان طولانی و قساوت دل‌ها و فراگیر شدن زمین از جور و ستم.» لذا سرگرم شدن به امور دنیوی و غفلت از دعا و انتظار برای طهور ولی عصر(عج) از فتنه‌های آخرالزمان است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام با تمام امکانات رسانه‌ای و پشتیبانی قوی از آن‌ها به ایجاد نفاق بین مسلمانان دامن می‌زنند، تصریح کرد: 40هزار رسانه و 270شبکه ماهواره‌ای علیه شیعیان و اعتقادات مذهبی مسلمان تبلیغات می‌کنند.

مومنی با بیان اینکه بزرگ‌ترین خطری که در عصر غیبت شیعیان را تهدید می‌کند، شبهات اعتقادی است، اظهار کرد: در فضای مجازی هجمه‌های دشمن به طور مشخص اعتقادات شیعیان را مورد هدف قرار داده است که این شبهات به سادگی توسط متخصصان امر پاسخ داده می‌شود اما افرادی که نسبت به علوم دینی شناخت کمتری دارند، به سادگی فریب می‌خورند.

وی با اشاره به اینکه شمار مدعیان دین‌مداری در آخرالزمان افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: یکی از فتنه‌های دشمنان در آخرالزمان معرفی متخصصان و عالمان به دین قلابی و جعلی است.

مومنی با اشاره به ابعاد مفهوم انتظار در دو بعد قلبی و عملی، افزود: انتظار یعنی هنگام ظهور حضرت ولی عصر(عج) آماده پذیرش و نصرت امام باشیم و این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه قلب انسان از محبت و مودت و اعتقاد به ایشان لبریز باشد.

وی گفت: منتظر واقعی باید هرگونه محبت معارض با محبت خداوند را از قلبش دور کند و همچنین چشم و گوش و زبان خود را نسبت به انجام فعل حرام کنترل کند، امیرالمومنین(ع) فرمود:« قلب کتاب چشم است» و لذا کسی که نگاه خود را کنترل نکند هرآنچه که می‌بیند بر لوح دلش ثبت می‌شود و یک قلب آلوده به گناه جایی برای محبت امام زمان(عج) ندارد و صاحب این قلب منتظر واقعی نیست.

این پژوهشگر دینی با بیان اینکه منتظر واقعی با کنترل ورودی‌های قلب، آن را برای محبت و مودت حضرت حجت(عج) آماده می‌کند، افزود: منتظر واقعی با مطالعه، تحقیق و پژوهش و پرسش به دنبال تقویت ایمان و اعتقاد خود به امام زمان(عج) است.

مومنی اظهار کرد: محبت و مودت واقعی به امام زمان(عج)، اطاعت را به ارمغان می‌آورد درواقع ما در شرایطی از کسی اطاعت می‌کنیم که او را دوست داشته باشیم؛ منتظر واقعی باید مطیع فرامین امام و اهل بیت(ع) باشد.

وی ادامه داد: دفاع از حریم اعتقادات اهل بیت(ع) یکی دیگر از وظایف منتظر واقعی و سرباز امام زمان(عج) است و او نسبت به شبهات اعتقادی ایجاد شده احساس مسئولیت می‌کند و واکنش نشان می‌دهد و بوسیله کلام و قلم خود از حریم اعتقاد به اهل بیت(ع) دفاع می‌کند.

مومنی با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی اوقات دعای فرج برای ظهور امام زمان(عج) صرفا بر زبان جاری است و بدون معرفت و حب واقعی قلبی خوانده می‌شود، افزود: خلوت و مناجات‌ با صاحب ولی عصر(عج) قلب انسان را رقیق‌تر و ایمان او را قوی‌تر می‌کند، خودمان را نباید از این فضا و خلوت محروم کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف منتظر واقعی، دعای برای ظهور است، گفت: خداوند حجت خود را بر خلایق تحمیل نخواهد کرد و هنگامی که عامه مردم با قلب‌هایشان، ظهور ایشان را خواستار باشند خداوند فرستنده نهایی خود را بر زمین می‌فرستد.

مومنی با اشاره به عظمت و جایگاه رفیع امامت، بیان کرد: حضرت فاطمه(س) فرمود: «مَثَلُ الاِمامِ مَثَلُ الکَعبَة اِذتُؤتى وَ لاتَأتى؛ مثل امام، مانند کعبه است که باید مردم (براى طواف) به سراغش بروند نه اینکه کعبه به سراغ مردم برود» برهمین اساس تا زمانی که مردم با تمام وجود خواستار ظهور منجی عالم بشریت نباشند، حضرت ظهور نخواهد کرد.

انتهای پیام
captcha