توزیع 4 هزار بسته معیشتی در منطقه شرق شیراز
کد خبر: 4071939
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

توزیع 4 هزار بسته معیشتی در منطقه شرق شیراز

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز از توزیع 4 هزار بسته معیشتی، 110 هزار پرس غذای گرم، 110 هدیه به کودکان و غیره به مناسبت عید غدیر در منطقه شرق این کلان‌شهر خبر داد.

احمد جعفری، فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز، احمد جعفری، فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز امروز، 28 تیرماه ضمن تبریک عید بزرگ مسلمانان جهان‌؛ عزت و سربلندی انقلاب اسلامی در جغرافیای جهان را مرهون پرتو ولایت و ولایت را مرهون غدیر دانست و گفت: همزمان با عید غدیر ۱۱٠هزار پخت غذا، ۴ هزار بسته معیشتی و ۱۱٠هدیه به کودکان، توسط گروه‌های جهادی سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز در منطقه شرق شیراز توزیع شد.

وی، واقعه غدیر را امری مهم در تاریخ اسلام خواند و افزود: بعد از آخرین حج نبی مکرم اسلام(ص) که به حجة الوداع مشهور است؛ آیه ابلاغ دین بر پیامبر(ص) نازل می‌شود و خطاب به پیغمبر(ص) می‌فرماید: «یا ایّها الرّسول بَلِّغ ما أُنزِل الیک من ربک» ای پیغمبر، آنچه از خدا بر تو نازل شدبه (خلق برسان) «و إن لم تفعل فما بلّغت رسالته» که اگر نرسانی تبلیغ رسالت و ادای وظیفه نکرده‌ای.

جعفری ادامه داد: امام باقر(ع) فرمودند بُنى الاسلام على خمس على الصلاة و الزّكاة و الصوم و الحج و الولاية و لم يناد بشى‌ء كما نودى بالو لاية فاخذ النّاس بارباع و تركوا هذه؛ اسلام بر پنج چيز استوار است، نماز، زكات، روزه، حج و ولايت اهل‌بيت (ع) و چيزى به اندازه ولايت مورد توجّه نبود، امّا مردم چهار مورد آن را پذيرفتند و ولايت را ترك کردند.

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز تأکید کرد: ولایت در محضر خدای متعال به حدی مهم است که پیامبر(ص) وقتی ۲۳سال برای اسلام تبلیغ می‌کند به ایشان خطاب می‌کند که اگر ولایت امیرالمؤمنین(ع) را ابلاغ نکنی رسالت خود را انجام نداده‌ای.

وی با اشاره به شرایط، مقتضیات و خفقان جامعه و عدم بصیرت مردم در اثر تبلیغات سوء معاویه و اطرافیانش گفت: مردم با دو شاهد حق خود را مطالبه می‌کنند اما امیرالمومنین(ع) با هزاران شاهد هم نتوانست حق خودرا مطالبه کند.

جعفری با اشاره به جاهلیت اعراب در زمان حضرت علی(ع)، جاهلیت مدرن را عقبه این جهالت خواند و افزود: منطقه غرب آسیا به عنوان نقطه استراتژیک جهان از این امر مستثنی  نیست و با عقبه یهود زمان حضرت موسی(ع) جهت نا امن کردن منطقه دست بیعت می‌دهند.

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز به نقش مهم مردم اشاره کرد و گفت: مردم اگر در زمان حضرت علی(ع) شیفته زرق و برق و مطامع دنیوی نشده بودند و حکومت و حاکمیت را به اهلش سپرده بودند، شاید تاریخ عوض می‌شد.

انتهای پیام
captcha