اجرای طرح‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خراسان شمالی
کد خبر: 4071533
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

اجرای طرح‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خراسان شمالی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اجرای دو طرح قرآنی توسط مؤسسات قرآنی استان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی خراسان شمالی خبر داد.

تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالیبه گزارش ایکنا، تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، ۲۶ تیرماه، در نشست خبر با اصحاب رسانه که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزار شد، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: هدف از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری ایجاد نشاط و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین مردم به ویژه جوانان و نوجوانان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در پایش نحوه اجرایی شدن طرح‌های مقابله با آسیب ‌های اجتماعی ۳۴ طرح در نظر گرفته شده است، بیان کرد: از این تعداد ۲۲ طرح فرهنگی، ۱۰ طرح هنری و ۲ طرح قرآن و عترت در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: موسسات فرهنگی و هنری آفرید، تجسم اندیشه آفتاب، نغمه سهره شرق، آفتاب هشتم شهر بخت، تجسم اندیشه آفتاب، امتداد فرهنگ اردیبهشت، عمیق، فردای بهتر، تجسم اندیشه آفتاب خراسان، موسسه بنیاد نهج البلاغه، همایش فرزندان موفقیت اترک، پژواک نغمه آرامش مفخم، پردیس آیندگان و موسسه قرآن و عترت الزهرا مجریان برگزاری طرح های کاهش آسیب‌های اجتماعی در سال جاری هستند.

صادقی جشنواره‌های فرهنگی و هنری، جشن‌های مردمی، نشاط اجتماعی، مسابقات فرهنگی و هنری، طرح‌های توانمند سازی زنان خانه‌دار، طرح های آموزش سواد رسانه‌ای،طرح آگاهی بخشی اجتماعی، برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی در مناطق محروم و.... را از برنامه‌های قابل اجرا در مناطق مختلف شهرستان‌های استان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت  موسسات فرهنگی و هنری نام برد.

وی اظهار کرد: مبلغ ۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان  برای اجرای طرح‌های کاهش  آسیب‌های اجتماعی استان در سال جاری اختصاص داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با ابراز خرسندی از برنامه ریزی برای اجرای طرح‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: تابستان پر باری در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری با توزیع شهرستانی خواهیم داشت.

صادقی تصریح کرد: تلاش ما در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری و توجه به جامعه آسیب دیده از جمله جامعه فرهنگ و هنر می باشد.

گفتنی است؛ برگزاری برنامه‌ها با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی از اول تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام
captcha