واژگون شدن مینی‌بوس حامل کودکان حافظ قرآن در مصر / پیام تسلیت الازهر
کد خبر: 4070796
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

واژگون شدن مینی‌بوس حامل کودکان حافظ قرآن در مصر / پیام تسلیت الازهر

در پی واژگون شدن یک دستگاه مینی‌بوس حامل کودکان حافظ قرآن مصری در استان «الدقهليه» این کشور، شماری از سرنشینان آن کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المصری الیوم»، منابع آگاه اعلام کردند که یک دستگاه مینی‌بوس حامل 30 کودک حافظ قرآن دختر و پسر شامگاه چهارشنبه، 22 تیرماه، در جاده مواصلاتی بین دو استان «الدقهلیه» و «دمیاط» مصر واژگون شد و در کانال آبی «ترعة السلام» غرق شد.

براساس گزارش، این کودکان حافظ قرآن برای یک اردوی تفریحی به استراحتگاه «رأس البر» در استان «دمیاط» رفته بودند كه دربرگشت مینی‌بوس واژگون و به داخل کانال آب سقوط کرد.

عملیات جستجو برای برخی از قربانیان این حادثه دلخراش در میان تجمع صدها نفر از اهالی و خویشاوندان کودکان حافظان قرآن همچنان ادامه دارد و خانواده برخی از قربانیان نیز در مقابل سرخانه بیمارستان تخصصی «دمیاط» برای تحویل جنازه فرزندان خود تجمع کرده‌اند.

تاکنون 4 کودک به نام‌های «حنین حافظ رفاعی»(14 ساله)، «محمد ابراهیم جمال»(4 ساله)، «شیماء عبدالناصر الجمال» و «تسنیم محمود رفاعی»(13 ساله) بر این حادثه جان باخته‌اند، این در حالی است که هنوز تعدادی از کودکان حافظ قرآن در آب ناپدید هستند و هویت برخی از قربانیان و آسیب‌دیدگان نیز مشخص نشده است.

براساس بررسی‌های اولیه، این مینی‌بوس حامل 30 کودک حافظ قرآن دختر و پسر بود که از اهالی روستای «عزبة لیسا» از توابع شهرستان «الجمالیه» در استان «الدقهلیه» مصر بودند که در هنگام واژگون شدن خودرو نسخه‌هایی از قرآن را در دست داشتند.

پیام تسلیت شیخ الازهر

احمد الطیب، شیخ الازهر نیز در پیامی ضمن تسلیت درگذشت شماری از کودکان حافظ قرآن به خانواده‌های آن‌ها، برای این شهدای قرآن رحمت الهی و برای آسیب‌دیدگان شفای عاجل مسئلت کرد.
واژگون شدن اتوبوس حامل کودکان حافظ قرآن در مصر / پیام تسلیت الازهر
وی همچنین دستور داد که اقدامات لازم برای پرداخت فوری مبلغ مالی به خانواده‌های متوفیان و آسیب‌دیدگان اتخاذ شود و کمک‌های مالی ماهانه برای خانواده‌هایی که نیازمند هستند در نظر گرفته شود.

احمد الطیب یک هیئت عالی‌رتبه از الازهر را نیز مکلف کرد که ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، وضعیت مجروحان این حادثه را بررسی کنند.

«منال عوض»، استاندار دمیاط نیز در حساب کاربری استانداری در شبکه‌های اجتماعی، در گذشت شماری از کودکان حافظ قرآن در این حادثه دلخراش را تسلیت گفت.

انتهای پیام
captcha