امدادرسانی بیش از 50 گروه جهادی به زلزله‌زدگان هرمزگان
کد خبر: 4068063
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴

امدادرسانی بیش از 50 گروه جهادی به زلزله‌زدگان هرمزگان

رئیس بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: ۵۰ گروه جهادی از همان ساعات آغازین وقوع زلزله در غرب استان به محل اعزام و در حال امدادرسانی هستند.

زلزله هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، یاسین باوقار، رئیس بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) استان، امروز، 11 تیرماه،  در بازدید از مناطق زلزله‌زده غرب هرمزگان، اظهار کرد: ۵۰ گروه جهادی از همان ساعات آغازین وقوع زلزله در غرب استان به محل اعزام و در حال امدادرسانی هستند.

وی تصریح کرد: با حضور به موقع جهادگران بسیجی، امدادرسانی‌ها به نحو مطلوب در حال انجام است و چنانچه نیاز منطقه به حضور بیشتر گروه‌های جهادی باشند این آمادگی برای اعزام تعداد بیشتر گروه‌های جهادی وجود دارد. تمامی گروه‌های جهادی استان هرمزگان در حالت آماده‌باش هستند تا بتوانیم خدمات هرچه بهتری به زلزله‌زدگان ارائه کنیم.

رئیس بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان عنوان کرد: در حال حاضر اسکان موقت زلزله‌زدگان صورت گرفته است اما با توجه به حجم بالای خرابی و گرمای شدید هوا نیاز فوری به کانکس، وسایل سرمایشی، یخچال، پتو و غیره داریم. باوقار ادامه داد: همچنین جهت بازسازی و تأمین مایحتاج آسیب دیدگان این زلزله، نیازمند کمک‌های نقدی مردم نیک‌اندیش و هم‌وطنان عزیزمان هستیم.

یادآور می‌شود؛ بامداد امروز، ۱۱ تیرماه، زلزله ۶.۱ ریشتری استان هرمزگان به ویژه شهرستان بندرخمیر را لرزاند، آمار کشته‌شدگان تاکنون ۵ تن و مصدومان ۴۸ نفر اعلام شده است، ۳ مرد و ۲ زن در این زلزله جان باختند. بر اساس گزارش ژئوفیزیک بعد از این زلزله تعداد زیادی زلزله دیگر به ثبت رسیده که بزرگ‌ترین آن ۴.۵ بوده و در ساعت ۷ و ۵۹ دقیقه به وقوع پیوسته است. در حال حاضر تمامی گروه‌های امدادی، جهادی و بیمارستان‌های استان هرمزگان در آماده‌باش کامل هستند و انتقال خون هرمزگان آمادگی کامل تأمین خون بیمارستان‌ها  را دارد.

انتهای پیام
captcha