برگزاری یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر در بیجار
کد خبر: 4067800
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

برگزاری یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر در بیجار

مراسم یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر شامگاه گذشته، 9 تیرماه در سالن شهید رحمانی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار برگزار شد.

مهدی ظفری، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی ظفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در مراسم یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر که شامگاه گذشته، 9 تیرماه در سالن شهید رحمانی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار برگزار شد، اظهار کرد: یادواره شهدا حاوی پیام ایستادگی‌ و مقاومت برای دشمنان و دلگرمی و امید برای دوستداران انقلاب اسلامی است.

وی یکی از ویژگی‌های شاخص این رویداد در شهرستان بیجار را همدلی بین مسئولان، فرماندهان و جوانان ذکر کرد و افزود: حضور در این مجالس یادآور عملیات دوران دفاع مقدس است چراکه معرفت و عطر اندیشه‌های کربلا و عاشورا در آن ظهور پیدا کرده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان بیان کرد: قطع به یقین یکی از ضرورت‌های نسل آینده ما توجه به نمادهای جامعه است و یادواره شهدا شاخصی است که نسل جوان را هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه امروزه فراجا نماد مبارزه با مواد مخدر است، تأکید کرد: مأمور انتظامی بودن در چنین شهرهایی با شهری همانند تهران متفاوت است چرا که هرکس این لباس را به تن می‌کند آرزوی شهادت در دل دارد.

ظفری با بازگویی خاطرات هشت سال دفاع مقدس و حضور خود در کردستان بیان کرد: بهترین لحظات زندگی شخصی من در کردستان سپری شده است و اگر امروز به من تکلیف شود که از دروازه شهرستان بیجار دفاع کنم با جان و دل می پذیرم.

مرتضی میرآقایی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شش شهید مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیجار گفت: در کشور قریب به ۴ هزار شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز را در راه تأمین سلامت جامعه و جوانان تقدیم کرده‌ایم.

وی با اشاره به آمار ۷۰ تا ۹۰ درصدی کشفیات مواد مخدر با توجه به جغرافیای کشور عزیزمان ایران یادآور شد: با توجه به قرارگیری ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر از کشورهای آسیایی به اروپا، بیشترین آمار در حوزه مبارزه و کشف مواد مخدر در کشور ما رقم می‌خورد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از خانواده شهید بهرام امینی، به نمایندگی از شش خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha