معرفی کتاب «بروید با هم بسازید» در نماز جمعه تهران
کد خبر: 4067791
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

معرفی کتاب «بروید با هم بسازید» در نماز جمعه تهران

در حاشیه مراسم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران کتاب «بروید با هم بسازید» معرفی شد. این کتاب مجموعه توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به زوج‌های جوان است.

کتاب بروید با هم بسازید

به گزارش ایکنا، امروز، دهم تیر در حاشیه مراسم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران کتاب «بروید با هم بسازید» معرفی شد. این کتاب مجموعه توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به زوج‌های جوان است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «بنای کار ازدواج، بر سازش دختر و پسر است؛ باید با هم بسازند. این «باهم بسازند»، معنای خیلی عمیقی دارد. من یک ‌وقت خدمت امام رفتم، ایشان می‌خواستند خطبه‌ عقدی را بخوانند؛ تا من را دیدند، گفتند شما بیا طرف عقد بشو. ایشان برخلاف ما - که طول و تفصیل می‌دهیم و حرف می‌زنیم - عقد را اول می‌خواندند، بعد دو، سه جمله‌ کوتاه صحبت می‌کردند. من دیدم ایشان پس از این‌که عقد را خواندند، رویشان را به دختر و پسر کردند و گفتند: بروید با هم بسازید. من فکر کردم، دیدم که ما این همه حرف می‌زنیم، اما کلام امام در همین یک جمله‌ «بروید باهم بسازید»، خلاصه می‌شود! حالا ما هم عرض می‌کنیم که شما دختران و پسران، بروید با هم بسازید. سازش، اصل است. هر چیزی که با ساختن عروس و داماد، دختر و پسر، زن و شوهر منافات دارد، بایستی بیگانه تلقی بشود. این را اصل قرار بدهید، تا ان‌شاءالله خداوند متعال برکاتش را بر شما نازل کند. امیدواریم که این دختران و پسران، محیط‌های شادی را به خانواده ‌ها بیاورند؛ و خداوند نسل طیب و طاهری هم به آنها عنایت کند - بیانات رهبر انقلاب در مراسم خطبه عقد زوج‌های جوان ۷۰/۴/۲۰»

این کتاب از سوی میراث اهل قلم در 80 صفحه منتشر شده است. 

انتهای پیام
captcha