کاهش مراجعه به دادگستری‌ها با فرهنگ‌سازی ارزش‌های اسلامی
کد خبر: 4067662
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

کاهش مراجعه به دادگستری‌ها با فرهنگ‌سازی ارزش‌های اسلامی

امام‌جمعه سلطانیه گفت: با فرهنگ‌سازی ارزش‌های اسلامی، مراجعات و تشکیل پرونده‌ها در دادگستری‌ها کاهش می‌یابد.

مراجعه به دادگستری‌ها

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب، امام‌‌جمعه سلطانیه، ۹ تیرماه در دیدار با کارکنان دادگستری این شهرستان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و یارانش، گفت: هفتم تیر سند جنایت منافقان در ایران اسلامی است که اکنون در حمایت آمریکا و اروپا هستند. همچنین این روز سند حقانیت و قربانی تروریسم بودن ایران است.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، این قوه را پناهگاه مردم و حافظ جان، مال، آبرو و ناموس مردم دانست و افزود: رویکرد تحولی قوه قضائیه در گسترش عدالت و مبارزه با مفسدان باعث اعتماد مردم به نظام اسلامی است.

این مسئول با یادآوری اینکه هفته قوه قضائیه فرصتی برای تبیین اصول و شاخص‌های قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی است، به اهمیت قضاوت و توجه ویژه اسلام به امر قضا اشاره کرد و یادآور شد: قوه قضائیه پاسدار جان، مال، ناموس و آبروی مردم است.

حسینی‌نسب بر تعامل و همکاری دادگستری با نهاد نماز جمعه خصوصاً حضور در جلسات شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و ادامه داد: با فرهنگ‌سازی ارزش‌های اسلامی، مراجعات و تشکیل پرونده‌ها در دادگستری‌ها کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه افرادی که وارد دادگاه‌ها می‌شوند باید احساس کنند که به حق و حقوق خود می‌رسند و باید بتوانند حرف خود را بزنند، تصریح کرد: تکریم گفتاری و کرداری مردم در ادارات باید رعایت شود.

امام‌جمعه سلطانیه با تأکید بر اینکه مراجعه به دادگاه‌ها و تشکیل پرونده، آخرین راهکار برای حل دعاوی است، یادآور شد: مدارا با همدیگر و عفو و گذشت علاوه بر اینکه موجب کاهش مراجعات به دادگاه‌ها می‌شود، از دستورات دین اسلام بوده و نباید کم‌رنگ شود.

انتهای پیام
captcha