هشتمین دوره جشنواره «خاتم» فراخوان داد
کد خبر: 4067545
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
با عنوان «جهان پیامبر، جهان ما»

هشتمین دوره جشنواره «خاتم» فراخوان داد

هشتمین جشنواره «خاتم» با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و رویکرد روایت‌های داستانی از جهان پیامبر اکرم(ص) تا جهان امروز ما برگزار می‌شود.

هشتمین دوره جشنواره «خاتم» با عنوان «جهان پیامبر، جهان ما» فراخوان داد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فراخوان هشتمین دوره جشنواره خاتم با عنوان «جهان پیامبر، جهان ما» با مشارکت و همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، شهر کتاب، حوزه هنری و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در بخش‌های داستان کوتاه، روایت داستانی ویژه پیامبر رحمت منتشر شد.

موضوع داستان و روایت‌های داستانی آثار ارسالی این دوره از جشنواره می‌بایست با الهام از بینش، روش، کنش و منش پیامبر اکرم(ص) در رفتار انسان امروز با توجه به نیازهای مخاطب و شرایط امروز جهان و مستند به اسناد و روایات معتبر باشد.

دبیرخانه جشنواره خاتم در فراخوان هشتمین دوره این رویداد فرهنگی دینی، ضمن اشاره به لزوم ارسال آثار حداکثر در ۵۰۰۰ کلمه، آورده است: «تألیف و ارسال آثار برای همه گروه‌های سنی، پیروان همه ادیان و مذاهب و به زبان‌های مختلف آزاد است.»

در بخش دیگری از این فراخوان با تأکید بر لزوم عدم انتشار و حضور نیافتن آثار در سایر مسابقات و همچنین عدم عودت مطالب دریافتی تصریح شده است: «آثاری که تنها از طریق پست یا از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره در فرمت‌های doc.docx. و pdf  به همراه نشانی دقیق پستی و الکترونیک، شماره تلفن ثابت و همراه و شرح‌حال کوتاهی از نویسنده ارسال شود به بخش مسابقه راه می‌یابند.»

علاقه‌مندان به شرکت در هشتمین جشنواره خاتم تا سی‌ام اسفندماه ۱۴۰۱ فرصت دارند تا آثار خود را از طریق پایگاه اینترنتی این جشنواره به نشانی www.khatamfestival.ir ارسال کنند. از برگزیدگان گروه‌های سنی «کودک و نوجوان» و «بزرگسال» در مراسم پایانی این دوره که اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، با اهدای لوح یادبود و جوایز نقدی تقدیر خواهد شد.

براساس اعلام دبیرخانه هشتمین دوره جشنواره خاتم، جوایز نویسندگان آثار برتر در هر یک از دو حوزه «کودک و نوجوان» و «بزرگسال» به قرارِ نفر اول ۱۴۰ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار؛ نفر دوم ۱۰۰ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار؛ نفر سوم ۷۰ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار و نفر چهارم تا ششم ۱۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر اهداء خواهد شد و به نویسندگان برگزیده نوجوان نیز جوایزی به شرحِ نفر اول معادل ۳۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر، نفر دوم معادل ۲۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و نفر سوم معادل ۱۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر اهدا می‌شود.

 هشتمین دوره جشنواره «خاتم» با عنوان «جهان پیامبر، جهان ما» فراخوان داد

انتهای پیام
captcha