مبلغ چراغ فروزان هدایت در جامعه است
کد خبر: 4066169
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

مبلغ چراغ فروزان هدایت در جامعه است

رئیس تبلیغات اسلامی رودان گفت: مبلغ چراغ فروزان هدایت است، زیرا که او با تبلیغ خودش جامعه را روشن کرده و تاریکی‌ها و ظلمات را از آن می‌زداید و چشم‌ها و دل‌ها را به سوی خدا و حق متوجه می‌کند.

حجت الاسلام هاشمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودان، امروز، دوم تیرماه، در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، اظهار کرد: از نگاه آیات قرآن و روایات تبلیغ به معنای رساندن حقایق به مردم تعبیر و تبیین شده است و مبلغان راستین کسانی هستند که آنچه را که خداوند به آنان تعلیم کرده و آموخته‌اند، به مردم یاد دهند و تعلیم کنند.

وی ادامه داد: مبلغان تأثیرگذار و راستین با استدلال و انذار و بشارت و موعظه و اندرز و نصیحت و خیرخواهی در دل‌ها و قلب‌ها نفوذ کرده و احکام خدا را ترویج می‌دهند. تبلیغ و اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن ادامه راه انبیاء و مبلغ ادامه‌دهنده راه آنان است و هدف از ارسال رسولان هم تبلیغ و اطلاع‌رسانی بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان تصریح کرد: یک مبلغ واقعی و ربانی و مخلص، دقیقاً قدم به جای قدم انبیاء می‌گذارد، منتهی با این تفاوت که پیامبران متصل به وحی هستند و مبلغ دینی این اتصال را ندارد و تنها  ادامه‌دهنده راه آنان است. قرآن بصیر درباره تبلیغ و تبشیر و انذار می‌گوید: «وَ مَا اَرسَلنَاکَ اِلّامُبَشّرِاً وَ نَذِیراً؛ نفرستادم تو را جز برای بشارت به رحمت و انذار و ترس از عذاب الهی».

هاشمی عنوان کرد: مبلغ چراغ فروزان هدایت است، زیرا که او با تبلیغ خودش جامعه را روشن کرده و تاریکی‌ها و ظلمات را از آن می‌زداید و چشم‌ها و دل‌ها را به سوی خدا و حق متوجه می‌کند. وجود یک مبلغ ربانی در جامعه همانند وجود یک پیامبر در میان مردم است. هم چنان‌که وجود پیامبر هم چون خورشید تابان ظلمت‌های جهل و شرک و کفر و نفاق را از افق آسمان روح انسان‌ها می‌زداید.

وی اضافه کرد: مبلغ هم همان نورانیت را به مراتب پایین‌تر دارد، قرآن بصیرت آموز می‌گوید: «یَااَیَّهَاالنَبِیُّ اِنَّااَرسَلنَاکَ شَاهِداً وَ مُبَشِّراًوَ نَذِیراً وَ دَاعِیاًا الَی اللهِ بِاِذنِهِ وَ سِرَاجاًوَ مُنِیراً وَ بشِّرِالمُوُمِنِینَ بِاَنَّ لَهُم مِنَ اللهِ فَضلاً کَبِیراً؛ ای پیامبر! تو را به عنوان گواه و بشارت‌دهنده و انذار کننده فرستادم، تو را دعوت‌کننده به سوی خدا به فرمان و اذن او قرار دادیم، و چراغ روشنی‌بخش، و مؤمنان را بشارت ده که برای آن‌ها از سوی خدا فضل و پاداش بزرگی است».

این مبلغ و کارشناس دینی ادامه داد: گرچه این آیات اوصاف پنج‌گانه پیامبر اسلام(ص) را بیان می‌کند اما از آن جای که خطابات قرآن به عنوان بیان مصداق اکمل، قاعده کلی را بیان می‌کند، یک مبلغ و رساننده حقایق و ارزش‌های دینی باید این خصلت‌ها و مزایا را باید داشته باشد.

هاشمی بیان کرد: یک مبلغ و ادامه‌دهنده راه پیامبران و پیامبر اسلام(ص) با اخلاق و رفتار حسنه‌اش و برنامه‌های سازنده و عملکرد خوبش گواه بر حقانیت دین و مکتبش و گواه بر عظمت و قدرت پروردگار است. او بشارت دهنده نیکوکاران به پاداش بی‌پایان پروردگار، به سلامت و سعادت جاودان بوده و انذار کننده کافران ‌و منافقان و اغتشاش‌گران از عذاب دردناک الهی و ترساندن از سقوط در دامان بدبختی در دنیا و آخرت است.

وی در پایان یادآور شد: مبلغ هم جامعه را دعوت به حق می‌کند و نجات می‌دهد و به مقصد و قرب خدا می‌رساند و هم چراغ فروزان هدایت امت است و مؤمنان را به فضل و پاداش بزرگ الهی بشارت می‌دهد و آنان را از سرگردانی و سردرگمی و جهالت و ناامیدی نجات داده و به فضل و الطاف بیکران خداوند امیدوار می‌کند، در ادامه خداوند متعال خود مبلغ راستین را تضمین و کفایت کرده است.

انتهای پیام
captcha