افزایش اقتدار ملی با افزایش نرخ جوانی جمعیت
کد خبر: 4065779
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹

افزایش اقتدار ملی با افزایش نرخ جوانی جمعیت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جمعیت، نقش جوانی جمعیت را در افزایش اقتدار ملی تأثیرگذار خواند.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 31 خردادماه در نشست قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، نقش جوانی جمعیت را در افزایش اقتدار ملی تأثیرگذار خواند.

وی تصریح کرد: تلاش در مسیر جوانی جمعیت و اجرای هر چه بهتر این برنامه تا زمان دستیابی به اهداف تعیین شده، اولویت اصلی دانشگاه است.

حسینی با بیان اینکه همه‌گیری کووید ۱۹ با تمام آلام و پیامدها، تاثیری مقطعی و گذرا داشته است، افزود: این در حالی است که بحران جمعیتی که هم‌اکنون با آن روبه‌رو هستیم، اثرات طولانی مدت برای نسل‌های آینده کشور به همراه دارد و آینده کشورمان را به طور جدی تهدید می‌کند.

وی، شرایط هرم سنی جمعیت را در تعیین سطح توانمندی کشور از نقشی تاثیرگذار برخوردار دانست و ادامه داد: در این زمینه نیاز است با انجام اقدامات رسانه‌ای گسترده و برنامه‌های تشویقی و عملی، نسبت به آگاه‌سازی در زمینه اهمیت جوانی جمعیت اقدام کرده و در مسیر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری گام برداشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اعضای این قرارگاه خواست تا با ورود به مرحله عملیاتی، در این زمینه اقدام کرده و در هر حوزه، برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

برگزاری هفتگی نشست‌های قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت، دیگر دستورات رئیس دانشگاه در نشست قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت بود.

در ادامه عباس رضائیان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه و دبیر قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در صورت ادامه روند فعلی با کاهش غیرقابل جبران جمعیت در دهه‌های آتی مواجه باشیم.

وی ادامه داد: تمام شبکه‌های بهداشت و درمان استان موظف هستند قرارگاه شهرستانی تعالی سلامت و جوانی جمعیت را به صورت مستمر برگزار و گزارش آن را به دبیرخانه دانشگاهی قرارگاه ارسال کنند.

بررسی وظایف کمیته‌های تخصصی قرارگاه و ارائه گزارش اقدامات انجام شده در کمیته‌های تخصصی قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت، دیگر محور این نشست بود.

انتهای پیام
captcha