نماز مطمئن‌ترین شیوه مقابله با آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی است
کد خبر: 4064891
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

نماز مطمئن‌ترین شیوه مقابله با آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی است

مدرس کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اردبیل گفت: نماز یکی از موثرترین و مطمئن‌ترین شیوه‌های مقابله با آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی و اصلی‌ترین نیاز انسان برای رسیدن به کمال است.

نمازبه گزارش ایکنا از اردبیل، رقیه عبدلی، مدرس کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اردبیل، ۲۸ خردادماه، در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: نماز سرچشمه همه خوبی‌ها و اصلی‌ترین نیاز انسان برای رسیدن به کمال بوده و کودکان به طور فطری ستایشگر ارزش‌ها و پاکی‌هایند و ما باید طریقه ستایشگری و طریقه عشق ورزیدن به خوبی‌ها و پاکی‌ها را به آنان بیاموزیم.

وی افزود: نماز یکی از موثرترین و مطمئن‌ترین شیوه‌های مقابله با آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی است و از یک سو، نمازگزار با درک رابطه‌اش با خدا، آگاه شده، در محضر خدا گناه نمی‌کند، زیرا گناه به معنای شکستن حدود و حریم الهی است و از سوی دیگر، خود را از همه ابعاد نیازمند به خداوند می‌بیند، سعی دارد تا رابطه خویش با خدا را با ارتکاب گناه از بین نبرد.

مدرس کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اردبیل تصریح کرد: کودکان و نوجوانان در صورتی پدر و مادر خود را به عنوان اسوه اخلاقی، تربیتی و اجتماعی می‌پذیرند که از جام محبت آنان سیراب شوند.

عبدلی اظهار کرد: به پدران و مادران پیشنهاد می‌شود هرچه بیش‌تر باورها و ارزشهای دینی را در خود تقویت کنند تا از این طریق، الگوهایی مناسب و تاثیرگذار برای تغییر رفتار فرزندان خود باشند.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های مهم اولیا برای اسوه بودن می‌توان تقوا، تواضع، گذشت، پرهیز از خشم، پرهیز از خودستایی، وفای به عهد، پرهیز از گفتار بدون عمل، عدالت و احترام به قوانین و مقررات را نام برد.

انتهای پیام
captcha