پویش ملی «کاغذ مهربانی» در گلستان اجرا شد
کد خبر: 4064455
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

پویش ملی «کاغذ مهربانی» در گلستان اجرا شد

پویش ملی «کاغذ مهربانی» با هدف ترویج فرهنگ بازیافت، حفاظت از محیط زیست و صرفه جویی در مصرف کاغذ روز گذشته، 24 خرداد همزمان با سراسر کشور در استان گلستان اجرا شد.

پویش کاغذ مهربانی به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش ‌و پرورش گلستان، پویش ملی کاغذ مهربانی، با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان، روز گذشته، 24 خرداد همزمان با سراسر کشور به صورت متمرکز استانی در شهرستان بندرترکمن اجرا شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در این مراسم گفت: این پویش‌ ملی (طرح جمع‌آوری کتب و دفاتر درسی دانش‌آموزان مدارس پس از آخرین امتحان) در راستای اجرای سند تحول بنیادین و تربیت چند ساحتی، ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و توسعه فرهنگ مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های عام المنفعه برگزار می‌شود.

قلی پور با بیان‌اینکه این طرح از ۲۴ خردادماه تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در مدارس استان اجرا می‌شود، تأکید کرد: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به اولیا و شهروندان ما را در اجرای این طرح یاری کنند تا بخشی از کتاب‌های دانش‌آموزان که پس از امتحان پایان سال به سطل‌های زباله ریخته می‌شود برای بازیافت و تولید کتاب تازه و حتی تجهیز کارگاه و آزمایشگاه‌های مدارس مورد استفاده قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان افزود: در این طرح چنانچه دانش‌آموزان نمره قبولی را کسب کرده و نیازی به کتب درسی نداشته ‌باشند، می‌توانند در موقع گرفتن کارنامه تحصیلی خودشان، کتاب‌های خود را تحویل مدیران مدارس بدهند.

در ادامه مراسم دانش‌آموزان آموزشگاه شهید صادق قلیچی‌کر شهرستان بندرترکمن، کتب درسی، دفاتر و مجلات مازاد خود را به مدرسه اهدا کردند.

انتهای پیام
captcha