آئین تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان برگزار شد
کد خبر: 4062859
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

آئین تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان برگزار شد

آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، ۱۸ خردادماه در کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان، رئیس حوزه هنری استان و جمعی از مسئولان استان امروز، ۱۸ خردادماه در سالن برق منطقه‌ای کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم با بیان اینکه انسان اشرف مخلوقات است، گفت: دلیل این جایگاه رفیع ساحت روحانی انسان است.

وی تصریح کرد: خداوند در وجود هر کدام از ما برای صدور اندیشه و هنر، چند جایگاه در ذهن و روح انسان قرار داد و آن گوش و چشم است تا از دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها بهره ببریم همچنین خداوند زبان و قدرت بیان و نوشتار را به انسان آموخت تا خلاقیت و هنر خود را به دیگران منتقل کنیم و ارتباطات خود را تنظیم کنیم.

علیدادی‌سلیمانی جایگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در بهره‌مندی از حظ روحی و روانی، جایگاهی رفیع و گسترده دانست و افزود: کسی که در این وزارتخانه ماموریت می‌یابد نقش و مسئولیت مهمی در صدور و ورود بهره‌های روحی دارد.

وی با بیان اینکه هر اندازه که عقلانیت و انگیزه بالا باشد و فرد توان مدیریتی بیشتری داشته باشد مسئولیت و ماموریت خود را بهتر انجام می‌دهد، افزود: کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد سرمایه‌هایی هستند که می‌توانند به فکر، اندیشه، قلم و ظرفیت‌های فرهنگی انسان‌ها کمک کنند.

امام جمعه کرمان در ادامه صداقت،‌ دیانت، اخلاق، تواضع، صبر و حوصله را از ویژگی‌های محمدرضا علیزاده، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برشمرد و با تقدیر از تلاش‌های چندین ساله وی گفت: هر کسی که مسئولیت می‌گیرد باید آیه «وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ، و بگو که بارالها مرا به قدم صدق داخل و به قدم صدق خارج گردان» را سرلوحه کار خود قرار دهد.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تبریک به محسن روحی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد و اسلامی برای مسئولیت خود، تدین، اخلاق، انگیزه و تجربه را از ویژگی‌های محسن روحی برشمرد و گفت: امیدواریم در مسئولیت جدید موفق باشد و ما نیز برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری استان اعلام آمادگی خواهیم کرد.

در ادامه مراسم نمایندگانی از جامعه فرهنگی، هنری و قرآنی استان کرمان حمایت خود را برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی در استان اعلام کردند.

همچنین حجت‌الاسلام رسول الله‌وردی، دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان بیان کرد: جبهه فرهنگی جبهه همه مردم و نقطه مشترک آن اعتلای ایران و آرمان‌های انقلاب است و برای این اعتلا مردم باید با مسئولیت پذیری و ایفای نقش خلاقانه خود و حاکمیت با رسمیت دادن به این حرکت و پشتیبانی از آن، همراه مردم باشند.

پیروز ارجمند از بزرگان عرصه موسیقی استان نیز موضوعاتی از جمله مباحث معیشتی و اقتصادی هنرمندان، فراهم کردن زیرساخت‌های برنامه‌های هنری و فرهنگی استان، استفاده از فرصت گردشگری مقاومت و مدیریت تعاملی را مورد توجه قرار داد و گفت: صنایع خلاق سبب توسعه استان کرمان می‌شود.

سیدمحمدعلی گلاب‌زاده، نویسنده و تاریخدان کرمانی در ابتدا ضمن تقدیر از تلاش و همت محمدرضا علیزاده برای ساماندهی امور فرهنگی استان و اشاره به تجربه و مسئولیت‌های گذشته محسن روحی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، به جایگاه فرهنگ و هنر در کرمان پرداخت و گفت: کرمان خاستگاه فرهنگ، هنر و ادب در جهان است که نماد آن درفش شهداد، عقاب کنارصندل، الواح تپه یحیی و بزرگان و فرهیختگان کرمانی هستند و امیدواریم عنایت بیشتری در مورد کرمان انجام شود.

عباس کافی‌زاده از فعالان قرآنی استان کرمان نیز در این مراسم با تقدیر از خدمات محمدرضا علیزاده به‌ویژه در انسجام فعالیت‌های قرآنی، گفت: امیدواریم در عرصه قرآنی در استان فعالیت‌های گسترده‌تری انجام شود و فعالیت‌های قرآنی هماهنگ‌تر و منسجم‌تر باشد.

انتهای پیام
captcha