نشست «اندیشه‌های سیاسی امام خمینی(ره)» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4062465
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

نشست «اندیشه‌های سیاسی امام خمینی(ره)» در کرمان برگزار شد

نشست «اندیشه‌های سیاسی و معنوی حضرت امام خمینی(ره)» با حضور رئیس و کارکنان جهاددانشگاهی استان کرمان در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان و همزمان به صورت وبینار برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه‌ علمی‌کاربردی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، نشست اندیشه‌های سیاسی و معنوی حضرت امام خمینی(ره) با حضور رئیس و کارکنان جهاددانشگاهی استان کرمان، امروز، ۱۷ خردادماه در سالن شهید کاظمی دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان و همزمان به صورت وبینار برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن عامری، رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی‌کاربردی کرمان در این نشست ضمن تسلیت رحلت امام خمینی(ره) و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد، با اشاره به اوضاع خفقان دوران طاغوت، بیان کرد: در آن دوره نسبت به مسائل دینی بی‌توجهی وجود داشت و مبارزاتی از سوی علما انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در قدم اول با خودسازی به بندگی خدا پرداخت و سپس مبارزات خود را آغاز کرد، افزود: ایشان در نجف با درس ولایت فقیه، اساس حکومت اسلامی را برای شاگردان خود تبیین کردند و با تربیت شاگردانی سبب گسترش این اندیشه در جامعه شدند.

حجت‌الاسلام عامری با اشاره به اقدامات ساواک و رژیم پهلوی در کشتار بی‌رحمانه مردم و انقلابیون به منظومه فکری امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: جهان‌بینی توحیدی که مبنای تغییر و تحول فرد است سبب سعادت انسان می‌شود و اگر انسان‌ها توحید و خداترسی داشته باشند به نهایت سعادت می‌رسند.

وی مباحث بعثت و نبوت، امامت رهبری و تشیع، حیات جاودان انسان، عدل الهی، جامعیت قوانین اسلام و نقش اجتهاد و اقتضائات زمان در توسعه جامعه مدرن را از جمله موضوعات منظومه فکری امام راحل دانست و گفت: اجتهاد شیعه پویا است و مسائل روز جهان با حکم علما و مجتهدان با توجه به اقتضائات زمان انجام می‌شود.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی‌کاربردی کرمان در بیان اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) گفت: بحث اسلام سیاسی، حکومت دینی، ولایت‌فقیه، مردم سالاری دینی، سیاست خارجی، اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی، جهان اسلام، مواضع امام نسبت به آمریکا و فرهنگ و جامعه در نظام اسلامی، اصالت و اصلاح در نظام اسلامی، تعلیم و تربیت از جمله مبانی اندیشه‌های سیاسی امام خمینی(ره) است.

وی در توضیح تعلیم و تربیت دینی بر مال حلال و تأثیر آن بر تربیت دینی فرزندان تأکید کرد و گفت: شهید سلیمانی نتیجه‌ همین نوع تربیت است که جهان اسلام را متحول کرد و صاحب مکتب شد.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی‌کاربردی کرمان تصریح کرد: نمی‌شود شعار امام(ره) داد و خط امام را مطرح کرد اما برخلاف آن عمل کرد بلکه این خط اصولی دارد که باید رعایت شود.

وی در پایان به نقش مردم در شکوفایی جامعه و توسعه اقتصادی اشاره کرد و افزود: باید به دستورات اسلام در بخش‌های مختلف عمل کنیم تا بتوانیم به توسعه برسیم و در این راه امر به‌ معروف و نهی از منکر و مطالبه‌گری از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

انتهای پیام
captcha