یادی از مرحوم استاد «فرج‌الله شاذلی» مدرس هنر تلاوت کشور مصر+ تلاوت
کد خبر: 4062356
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
به بهانه پنجمین سال درگذشت/

یادی از مرحوم استاد «فرج‌الله شاذلی» مدرس هنر تلاوت کشور مصر+ تلاوت

فرج‌الله شاذلی، قاری برجسته و مدرس هنر تلاوت کشور مصر در 16 خرداد سال 1396 مصادف با دهمین روز از ماه مبارک رمضان در سن 69 سالگی دار باقی را وداع گفت. غلامرضا شاه‌میوه نیز به همین بهانه در صفحه‌اش در اینستاگرام عکسی از دیدار با ایشان را منتشر کرده است.

فرج‌الله شاذلی، قاری برجسته و مدرس هنر تلاوت کشور مصربه گزارش ایکنا، فرج‌الله شاذلی، قاری برجسته و مدرس هنر تلاوت کشور مصر در 16 خرداد سال 1396 مصادف با دهمین روز از ماه مبارک رمضان در سن 69 سالگی دار باقی را وداع گفت.

وی که متولد سال 1948 بود، طی چند نوبت دعوت از سوی جمهوری اسلامی ایران به منظور داوری مسابقات و تلاوت در محافل و حضور در جلسات علمی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به ایران سفر کرد.

به همین منظور غلامرضا شا‌ه‌میوه، قاری، مدرس و داور بین‌المللی کشورمان در آخرین پست صفحه‌اش در اینستاگرام به نشانی gh.r.shahmiveh، عکسی از دیدار با مرحوم فرج‌الله شاذلی در دفتر رئیس دانشکده قرآن در شهر طنطا پس از زیارت جامع الاحمدی، منزل، مقبره و مسجد مرحوم مصطفی اسماعیل منتشر کرده است و نوشته است «امروز سالروز وفات مرحوم استاد دکتر فرج الله شاذلی یکی از قاریان نسل چهارم مصر است که علاوه بر تلاوت فنی و زیبا دارای تحصیلات عالیه و مدرس دانشکده قرآن الازهر در شهر طنطا بودند».

یادی از مرحوم استاد «فرج‌الله شاذلی» مدرس هنر تلاوت کشور مصر+ تلاوت

یادآور می‌شود، فرج‌الله شاذلی، قاری برجسته از اعضای تیم داوری بیست‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بود. وی نیز همراه با مسئولان و شرکت‌کنندگان بیست‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم(سال 1389)، در محضر رهبر معظم انقلاب حاضر شدند و به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند.

اما نکته قابل تأمل اینکه هنگامی که تلاوت استاد فرج‌الله شاذلی تمام شد، مسئول صدا، میکروفن را از جلویش برداشت اما مرحوم شاذلی با دست اشاره کرد که می‌خواهد حرف بزند. وی، چنگ زدن به ریسمان محکم الهی را برای مسلمانان واجب دانست و گفت: ریسمان مستحکم الهی همانا قرآن کریم است و هر ملت مسلمان و حکومت اسلامی با اهتمام به این ریسمان، انشاءالله حفظ شده و نجات می‌یابد.

این قاری و داور مصری در پایان سخنان خود در این مراسم با قرائت اشعاری ضمن اشاره به دلشاد شدن یک قاری به هنگام تلاوت قرآن کریم افزود: تلاوت قرآن قاری را از رنج و عذاب دنیا به سوی آرامش هدایت می‌کند.

تلاوتی از آیات 27 تا 30 سوره مبارکه حج

همچنین این قاری برجسته مصری در سفری که به عراق داشته در نماز جمعه مسجد کوفه اذانی را به سبک اذان شیعیان و با ذکر نام مقدس امیرالمؤمنین(ع) می‌گوید که پس از انتشار ویدئوی این اذان در فضای مجازی، خشم بسیاری از مسئولان الازهر مصر را برمی‌انگیزد، تا جایی که الازهر و وزارت اوقاف مصر و کانون قراء مصری وی را از قرائت در مساجد مختلف از جمله مسجد جامع الازهر محروم کردند. در ادامه صوت اذان مرحوم استاد شاذلی را می‌شنوید.

انتهای پیام
captcha